Funkcję Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego pełni Wójt Gminy Jednorożec.
Zastępca Kierownika USC: mgr Agata Berg
pokój nr 1 (parter)
tel. (29) 751-83-92 wew. 35 lub 751-70-35
e-mail: a.berg@jednorozec.pl
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych należy:
1) prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;
2) prowadzenie spraw wynikających z przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
3) prowadzenie ewidencji ludności;
4) współdziałanie z urzędami stanu cywilnego, komórkami organizacyjnymi urzędów gmin
i miast właściwymi w sprawach ewidencji ludności i organami do spraw statystyki publicznej;
5) prowadzenie spraw meldunkowych i zmiany imion i nazwisk;
6) eliminacja przypadków niedopełniania obowiązku meldunkowego oraz powadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wymeldowania przy współpracy z sołtysami
i policją;
7) prowadzenie spraw dotyczących wydawania dokumentów tożsamości;
8) sporządzanie spisu wyborców i prowadzenie innych prac na rzecz wyborów przewidzianych prawem wyborczym;
9) prowadzenie spraw nadawania medali i odznaczeń;
10) organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego;
11) prowadzenie dokumentacji z przyjmowanych ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.