Przejdź do treści
Urząd Gminy w Jednorożcu Logo jednostki
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
61/2014

Zarządzenie nr 61/2014
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 30 czerwca 2014 r.

w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.

Na podstawie art.19 i art.21 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

 

§1.


Przez użyte w zarządzeniu słowa:
1) ustawa - należy rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póżn. zm.);
2) Wójt - należy rozumieć Wójta Gminy Jednorożec;
3) Urząd - należy rozumieć Urząd Gminy w Jednorożcu;
4) komórkę organizacyjną – należy rozumieć referaty, zespoły i samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy w Jednorożce, a w sytuacji realizacji zamówień publicznych na roboty budowlane dla gminnych jednostek organizacyjnych, także gminne jednostki organizacyjne;
5) SIWZ - należy rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia.

§2.


1. 0 wszczęciu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w Urzędzie Gminy postanawia Wójt na umotywowany wniosek składającej zamówienie komórki organizacyjnej Urzędu.
2. Wzór wniosku o udzielenie zamówienia publicznego określa załącznik nr 1.
3. Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego komórki organizacyjne Urzędu składają kolejno:
1) do pracownika do spraw zamówień publicznych (pracownika odpowiedzialnego za
realizację zamówień publicznych w Urzędzie), który:
a) nadaje nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV,
b) określa tryb udzielenia zamówienia;
2) do akceptacji:
a) Skarbnikowi Gminy,
b) Wójtowi Gminy.
4. Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego zawiera także propozycję składu
osobowego Komisji Przetargowej.

§3.


1. Postępowania w sprawie udzielania zamówień publicznych o wartości powyżej 30.000 euro przeprowadza Komisja Przetargowa.
2. Powołanie Komisji Przetargowej oraz Regulamin jej pracy określa załącznik nr 2.
3. Obsługę prac Komisji Przetargowej zapewnia Zespół Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy.

§4.


Dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zatwierdza Wójt Gminy.

§5.


1. Wadium w formie niepieniężnej przekazuje się do depozytu Skarbnikowi Gminy.
2. Zwrotu wadium dokonuje Skarbnik Gminy na podstawie pisemnego wniosku Przewodniczącego Komisji lub Sekretarza Komisji.

§6.


1. Przy zakupach o wartości poniżej 30 000 euro przepisów ustawy nie stosuje się.
2. Sposób postępowania przy zakupach poniżej 30 000 euro określa Regulamin udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro określony odrębnym zarządzeniem Wójta.

§7.


1. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych realizują we własnym zakresie zamówienia publiczne o wartości powyżej 30 000 euro dotyczące bieżącej działalności tych jednostek.
2. W tym celu powołują Komisję Przetargową w której skład powinno wchodzić przynajmniej 3 członków, będących przedstawicielami:
1) gminnej jednostki organizacyjnej,
2) Gminnego Zespołu Oświaty w Jednorożcu, jeśli zamówienie dotyczy placówki oświatowej.
3) Zespołu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy w Jednorożcu.
3. Sposób powołania Komisji Przetargowej oraz regulamin jej pracy i tryb realizacji zakupów, o których mowa w ust. 1, każdy z kierowników gminnych jednostek organizacyjnych określi w ramach wewnętrznych unormowań prawnych jednostki.
4. Stosownie do postanowień ustawy, naruszenie zasady lub trybu postępowania przy udzielaniu zamówienia publicznego, stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
5. Odpowiedzialność tego tytułu, zgodnie z ustawą ponosi kierownik gminnej jednostki organizacyjnej, który odpowiada za poprawność merytoryczną i formalną przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym za ustalenie rzetelnych danych oraz celowość, gospodarność i legalność dokonywanych operacji gospodarczych.
6. Zamówienia publiczne o wartości powyżej 30 000 euro dotyczące bieżącej działalności gminnych jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem Ośrodka Pomocy Społecznej
w Jednorożcu, mogą być przygotowywane i przeprowadzane wspólnie przez kierowników tych jednostek przy udziale Gminnego Zespołu Oświaty w Jednorożcu,
a postępowania w sprawie udzielania takich zamówień publicznych – mogą być przeprowadzane przez powołaną jedną wspólną Komisję Przetargową z uwzględnieniem w jej składzie przedstawiciela Zespołu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy. W takim przypadku kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych nie są zobowiązani podejmować działań, o których mowa w ust. 3.
7. Sposób powołania Komisji Przetargowej oraz regulamin jej pracy i tryb realizacji zakupów, o których mowa w ust. 6, kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych określają wspólnie w ramach odrębnego uregulowania prawnego.
8. Do czasu przyjęcia uregulowań, o których mowa w ust. 7, należy – przy realizacji zakupów o wartości powyżej 30 000 euro dotyczących bieżącej działalności tych jednostek – stosować odpowiednio przepisy niniejszego zarządzenia odnoszące się
do powołania Komisji Przetargowej w gminnej jednostce organizacyjnej oraz dotyczące regulaminu pracy Komisji i trybu realizacji zamówień publicznych w Urzędzie Gminy.



§8.


1. Zamówienia publiczne dotyczące robót budowlanych dla gminnych jednostek
organizacyjnych przygotowywane są – przy czynnym udziale kierowników gminnych
jednostek organizacyjnych - w ramach Urzędu Gminy w Jednorożcu, a postępowania
w sprawie udzielania takich zamówień publicznych przeprowadza Komisja Przetargowa,
o której mowa w§ 3.
2. Tryb realizacji zakupów towarów i usług o wartości poniżej 30 000 euro kierownicy
gminnych jednostek organizacyjnych określą w ramach swoich wewnętrznych unormowań lub jednego wspólnego uregulowania prawnego kierowników tych jednostek.


§9.


1. Zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu do zapoznania się
i stosowania niniejszego zarządzenia.
2. Zobowiązuję wszystkich kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do zapoznania się i stosowania niniejszego zarządzenia w zakresie dotyczącym gminnych jednostek organizacyjnych.
3. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Przetargowej oraz Sekretarzowi i Skarbnikowi Gminy.

§10.


Traci moc zarządzenie nr 7/10 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 2 lutego 2010 r.
w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz gospodarowania środkami publicznymi z późn. zm.


§11.


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

WÓJT GMINY JEDNOROŻEC
/-/ Michał Lorenc
 

Podmiot publikującyUrząd Gminy w Jednorożcu
Wytworzył2014-06-30
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2014-07-30 08:52
Ostatnio dodane
Aktualności
Uchwały/Zarządzenia
data dodania: 2018-01-15
data dodania: 2018-01-04
data dodania: 2018-01-02
data dodania: 2018-01-02
data dodania: 2017-12-29
Przetargi
Wyniki przetargów
data dodania: 2010-07-19
Treści
Newsletter
Urząd Gminy w Jednorożcuul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec tel. (29) 751-70-30 email: gmina@jednorozec.pl


Wygenerowano: 19 kwietnia 2024r. 21:44:44
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.