XML
55/2016
Zarządzenie Nr 55/2016
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 25 lipca 2016 r.
 
zmieniające  Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Jednorożcu

Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r.,poz. 446) Wójt Gminy zarządza, co następuje:
§1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Jednorożcu, stanowiącym załącznik
       do zarządzenia  nr 29/2015 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 16 marca 2015 r. (zmienionego
       zarządzeniem  nr 103/2015 Wójta Gminy z dnia 2 grudnia 2015 r., nr 28/2016 z dnia 20
       kwietnia 2016 r., nr 49 z dnia 1 lipca 2016 r.) wprowadza się następujące zmiany :
 
  1. W rozdziale VI Zadania i kompetencje poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu w § 26 ust.3 otrzymuje brzmienie:
 
,,3. Do zakresu działania Gminnego Zespołu Usług  Komunalnych należy:
  1. zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych;
  2. eksploatacja oraz zapewnienie właściwego funkcjonowania obiektów i urządzeń komunalnych; 
  3. przygotowywanie okresowych analiz potrzeb oraz planów remontów obiektów gminnych wynikających ze stanu technicznego obiektów i urządzeń mienia gminnego
  4. realizacja uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobami mieszkaniowymi;
  5. utrzymanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów
    i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych Gminy oraz lokali mieszkalnych i użytkowych;
  6. zabezpieczenie odpowiedniej jakości wody pitnej dla mieszkańców;
  7. likwidacja dzikich wysypisk śmieci oraz utrzymanie i zabezpieczenie byłego gminnego wysypiska odpadów komunalnych;
  8. eksploatacja i utrzymanie targowisk i miejsc targowych oraz pobór opłat targowych na terenie gminy i  nadzór nad pracą osób pobierających opłatę;
  9. przygotowywanie kalkulacji kosztów funkcjonowania obiektów i urządzeń gospodarki komunalnej;
  10. utrzymanie i pielęgnacja zieleni;
  11. utrzymanie miejsc pamięci narodowej;
  12. kontrola przestrzegania  przepisów dotyczących  utrzymania czystości i porządku
    w gminie;
  13. zabezpieczenie oświetlenia ulic, w tym konserwacja i rozliczanie zużycia energii elektrycznej;
  14. wykonywanie remontów, konserwacji i utrzymanie dróg gminnych, włącznie z zimowym utrzymaniem, a także utrzymanie czystości dróg gminnych (i powiatowych), ulic oraz placów na terenie gminy;
  15. zabezpieczenie drożności sieci kanalizacji deszczowych;
  16. prowadzenie w ramach porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Przasnyszu nadzoru nad konserwacją  urządzeń melioracji  wodnych  szczegółowych;
  17. zapewnienie drożności rowów i przepustów na terenie nieruchomości gminnych, w tym organizowanie i nadzór nad wykonywaniem przez pracowników fizycznych robót zapewniających drożność rowów melioracyjnych, mostów;
  18. prowadzenie gospodarki samochodowej i sprzętu budowlanego będącego na stanie Urzędu Gminy, w tym zaopatrywanie i rozliczanie zużycia paliw, naprawy samochodów
    i sprzętu oraz ich rozliczanie, wykonywanie usług transportowych;
  19. składanie wniosków do Zespołu Inwestycji i Rozwoju celem dokonania niezbędnych zakupów powyżej 30.000 EURO;
  20. rozpoznanie rynku dostawców materiałów, robót i wybór najkorzystniejszej oferty oraz przygotowywanie zleceń wychodzących celem zapewnienia niezbędnych zakupów do realizacji zadań przez GZUK;
  21. w zakresie Ochotniczej Straży Pożarnej:
  1. nadzór nad zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, w tym zabezpieczeniem zaopatrzenia w paliwo, rozliczaniem i pełnieniem nadzoru nad prowadzeniem gospodarki materiałowej przez OSP, naliczaniem ekwiwalentów, ubezpieczeniami,
  2. przygotowanie, realizacja i rozliczanie inwestycji obiektów i zakupów OSP realizowanych bez udziału środków pozabudżetowych i w tym zakresie współpraca
    z kierownikiem Referatu Finansów i Budżetu,
  3. przygotowywanie niezbędnych wniosków dot. pozyskania funduszy na realizację zadań
    i rozwój OSP zgodnie z wytycznymi danego programu, przygotowywanie dokumentacji, realizacja oraz rozliczanie  finansowe inwestycji w trybie i na zasadach ustalonym przez dysponenta środków, w tym współpraca z Referatem Finansów i Budżetu w zakresie terminowego przepływu środków (dot. wniosków składanych  na realizację małych inwestycji – remonty obiektów straży pożarnych – oraz wszelkich zakupów na rzecz OSP typu: zakup samochodów,  sprzętu przeciwpożarowego),
  4. przygotowywanie  wniosków dot. pozyskania funduszy na zakup umundurowania  dla OSP.
  1. realizacja przepisów gminnych dotyczących opieki nad bezdomnymi zwierzętami;
  2. zapewnienia utrzymania porządku i czystości na terenie gminy Jednorożec,
    w szczególności:
    1. utrzymanie czystości nieruchomości obiektów komunalnych, na drogach, ulicach
      i chodnikach, przystankach PKS, rowach przydrożnych oraz miejscach pamięci narodowej oraz pozostałych  gruntach będących w zasobach gminnych itp.,
    2. wykonywanie zadań prewencyjnych i kontrolnych na terenie gminy z zakresu porządku publicznego, wynikających z ustaw i przepisów gminnych,
    3. współdziałania w sytuacjach szczególnych z odpowiednimi służbami gminy, OSP
      i policji w zakresie ratowania życia, zdrowia i mienia mieszkańców, usuwaniu awarii
      i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zdarzeń,
    4. współdziałania z  innymi służbami w utrzymaniu porządku i czystości na terenie gminy, w tym także z organizatorami zgromadzeń i imprez przygotowywanych przez gminne jednostki organizacyjne.
  3. planowanie i znakowanie ulic, placów i miejscowości odpowiednimi znakami/witaczami/ tablicami informacyjnymi na terenie gminy oraz zapewnienie odpowiedniego ich utrzymania – realizacja zarządzenia Wójta w tym zakresie;
25) realizacja zadań z zakresie gospodarki odpadami, w szczególności:
  1. opiniowanie wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
  2. przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ich weryfikacja,
  3. w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji wydawanie decyzji określającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach usunięcia odpadów,
  5. prowadzenie ewidencji odpadów,
  6. prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej dotyczącej gospodarki odpadami,
  7. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
26) opracowywanie projektów aktów prawa miejscowego uchwał Rady Gminy/ zarządzeń
       Wójta Gminy dotyczących  m.in. odbioru odpadów komunalnych, określania zasad
       gospodarki odpadami na terenie Gminy, utrzymania czystości i porządku w gminie, zasad
       udostępniania  sprzętu budowlanego, maszyn komunalnych i samochodu osobowego
       będących na wyposażeniu Urzędu Gminy w Jednorożcu;
27) prowadzenie spraw wydawania warunków technicznych na wykonanie przyłącza
       wodociągowego i kanalizacyjnego i ich odbioru;
28) egzekwowanie obowiązku przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej;
29) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów i urządzeń
       infrastruktury technicznej, w szczególności dokonywanie przeglądów stanu urządzeń
      i obiektów i prowadzenie książki obiektów oraz prowadzenie analizy potrzeb remontowych
      i utrzymaniowych obiektów i urządzeń;
30) bieżące zagospodarowanie i utrzymanie przestrzeni publicznych gminy w należytym
       porządku oraz tworzenie terenów zieleni;
31) administrowanie gospodarką wodno – ściekową:
  1. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie uzyskania pozwoleń wodno-prawnych,
  2. informowanie Starostwa Powiatowego oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o istotnych zmianach w gospodarce wodno-ściekowej,
  3. przygotowywanie w okresach półrocznych informacji o ilości wody podziemnej pobranej z poszczególnych ujęć wody oraz ilości i jakości ścieków oczyszczonych
    i przekazywanie do Starostwa Powiatowego oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska,
  4. założenie i prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych na nieczystości płynne (szamb) oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków,
  5. przeprowadzanie kontroli zbiorników bezodpływowych, w tym sprawdzanie umów oraz rachunków potwierdzających wywóz nieczystości ciekłych.
32) współpraca z  Ośrodkiem Pomocy Społecznej w realizacji prac społecznie użytecznych
       wykonywanych w zakresie gospodarki komunalnej;
33) bezpośredni nadzór i kontrola nad osobami skierowanymi przez sąd celem odbycia prac
      społecznych na rzecz Gminy Jednorożec i ścisła współpraca ze stanowiskiem
     ds. organizacyjnych i kadr w zakresie przekazywania informacji na temat wykonania prac
      przez ww. osoby;
34) przygotowywania projektów aktów prawnych regulujących wysokość stawek i opłat usług
      komunalnych (woda, ścieki, odpady) oraz mieszkaniowych gminy i dziennej opłaty
      targowej;
35) przygotowywanie zasad polityki lokalowej  na terenie Gminy;
36) przygotowywanie  umów z dostawcami odpadów, odbiorcami wody i najemcami lokali;
37) rozliczanie i kontrola prawidłowości przekazywania przez inkasentów należności
       budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej;
38) stosowanie ulg i umorzeń należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej
      i mieszkaniowej, w tym prowadzenie spraw udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
39) windykacja należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej
       i mieszkaniowej;
40) sporządzanie  analiz budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
41) prowadzenie spraw odcięć wody w stosunku do dłużników opłaty za wodę oraz  poboru
       kar z tytułu nielegalnego poboru wody i usuwania odpadów;
42)prowadzenie spraw związanych z organizowaniem  robót publicznych, robót
      interwencyjnych i prac społecznie użytecznych stosownie do ustawy o promocji
      zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
43) nadzór nad właściwą realizacją systemem gospodarczym planu remontów i modernizacji       
      obiektów gminnych oraz planów remontów i modernizacji dróg gminnych, kształtowaniem
      i tworzeniem terenów  zielonych na terenie gminy;
44) remont infrastruktury drogowej (drogi, chodniki itp.).
45) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska, w szczególności:
  1. opracowywanie i aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska w gminie oraz programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Jednorożec,
  2. opracowywanie programów zrównoważonego rozwoju w gminie (w tym zakresie współpraca z Kierownikiem Zespołu przy sporządzaniu studium uwarunkowań
    i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego),
  3. ustalenie zadań  i podejmowanie działań na rzecz zapewnienia warunków służących ochronie środowiska wynikających z zasady zrównoważonego rozwoju oraz przestrzegania przepisów ochrony środowiska na terenie Gminy,
  4. realizacja zadań związanych z usuwaniem azbestu oraz prowadzenie elektronicznej
bazy azbestowej,
  1. uzgadnianie projektów uchwał rady powiatu wyznaczających obszary ciche
    w aglomeracji lub obszary ciche poza aglomeracją,
  2. wnioskowanie o wymierzanie kar pieniężnych  za naruszanie wymagań ochrony środowiska,
  3. realizacja zadań dotyczących udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie
    w trybie i na zasadach przepisów dotyczących  dostępu do informacji o środowisku
    i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym  prowadzenie
    z udziałem społeczeństwa postępowań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko,
  4. ustalanie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości z zakresu hałasu
    i wibracji,
  5. przygotowywanie projektów  decyzji określających zakres i sposób wykonywania obowiązków dot. wymagań sanitarnych i ochrony środowiska,
  6. pozyskiwanie w terminie do 31 marca każdego roku informacji z gminnych jednostek organizacyjnych o dokonanych opłatach za korzystanie ze środowiska i kopii sprawozdań z tego zakresu oraz w ww. terminie naliczanie i - w zależności od potrzeb - przekazywanie ww. opłat  ponoszonych przez Urząd Gminy;
  7. prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu środowiskowych  uwarunkowań realizacji zgody na realizację przedsięwzięcia,
  8. wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie: _@POCZ@__@KON@
oraz przygotowywanie odpowiednich projektów uchwał w tym zakresie.
       ł) prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji o udzielonych i cofniętych
           zezwoleniach;
m) wnioskowanie o wymierzanie kar pieniężnych  za naruszanie wymagań ochrony środowiska;
        n) bieżące śledzenie możliwości pozyskania środków pomocowych UE i innych dostępnych
             funduszy krajowych i zagranicznych z zakresu ochrony środowiska;
 46) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
        w tym:
      a) wnioskowaniem o przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
  1. nakazywanie właścicielowi gruntów wykonania określonych zabiegów w przypadku degradacji gruntów oraz zlecaniem wykonania zastępczego na koszt właściciela gruntów,
  2. nakazywanie zniszczenia zasiewów o nieodpowiedniej zdrowotności,
  3. nakładanie opłat i innych należności w przypadku nieprzestrzegania przepisów ustawy,
  4. wydawanie opinii Wójta Gminy dla powiatu w sprawach rekultywacji
    i zagospodarowania gruntów,
  5. sporządzanie projektu programu rolniczego wykorzystania gruntów i przekładanie
    go do wglądu publicznego,
  6. wydawanie zaświadczeń o możliwości zalesienia gruntów rolnych oraz zalesienie gruntów innych niż rolne.
47) prowadzenie spraw związanych z wydobyciem i pozyskaniem złóż;
       48) realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach;
       49) realizacja  zadań z zakresu ustawy o ochronie danych osobowych oraz Zarządzenia
              Wójta w tej sprawie na zajmowanym stanowisku;
       50) realizacja zadań wynikających z odrębnych przepisów dotyczących obrony cywilnej,
              akcji kurierskiej, gotowości obronnej państwa oraz w czasie kryzysu i wojny;
        51) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i
               krzewów;
        52) sprawy energetyki w tym, planowania zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i gaz
               - analizowanie kosztów  i opisywanie, co do oceny merytorycznej  faktur;
        53) realizacja spraw dotyczących form ochrony przyrody;
        54) realizacja zadań wynikających z ustawy  o ochronie zwierząt, w szczególności
              czasowym lub stałym odebraniem właścicielowi zwierząt w przypadku znęcania się nad
              nim oraz wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy  uznawanej za agresywną;
       55) obsługa kancelaryjno - biurowa Rady i jej Komisji;
      56)  opracowywanie propozycji do planów pracy komisji i sesji Rady Gminy oraz Wójta 
              Gminy;
      55) sporządzanie projektów porządku dziennego obrad komisji i sesji Rady oraz ich
              protokołowanie;
      56)  zapewnienie terminowego przygotowania materiałów wynikających z planu pracy 
             Komisji Rady Gminy  oraz Wójta Gminy - współdziałanie w tym zakresie z
             pracownikami Urzędu i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych;
      57) sporządzanie sprawozdań z realizacji planów pracy komisji Rady i Wójta Gminy;
      58) prowadzenie rejestru uchwał Rady, wniosków i opinii komisji Rady, wniosków i
            interpelacji radnych oraz nadzór nad terminowością załatwiania wniosków komisji 
            oraz wniosków i interpelacji radnych;
      59) współdziałanie z pracownikami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w
            zapewnieniu terminowego wykonania uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii komisji
            Rady oraz interpelacji i zapytań Radnych, a także ich rejestrowanie;
      60) nadzór nad niezwłocznym przekazywaniem przez pracowników do informatyka
            uchwał publikowanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego 
            oraz  zamieszczanych na stronie  BIP;
      61) niezwłoczne przekazywanie uchwał i wyciągów z protokołów z posiedzeń sesji
            oraz komisji Rady dla osób zobowiązanych do ich realizacji;
      62)  prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Rady Gminy;
      63) prowadzenie i udostępnianie dokumentów z zakresu działania Rady i Komisji;
      64) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem referendów;
      65) ścisła współpraca ze stanowiskiem informatyka w zakresie przekazywania
            materiałów i informacji z zakresu działania Rady Gminy celem ich zamieszczenia   
            na stronie BIP Gminy Jednorożec;
      66) przekazywanie zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym i ustawą o ogłaszaniu
            aktów normatywnych uchwał organów gminy do Wojewody i Regionalnej Izb
            Obrachunkowej w uzgodnieniu ze Skarbnikiem Gminy.”
      
      § 2. 1.Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
             2. Zobowiązuje się stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadr do zapoznania się
                 wszystkich pracowników Urzędu Gminy z Regulaminem.
 
      §  3.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
                                                                                                            Wójt Gminy
                                                                                                             Jednorożec
                                                                                                    /-/ Krzysztof Stancel
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Jednorożcu
Wytworzył2016-07-25
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2016-08-01 14:42