XML
64/2016
 Zarządzenie Nr 64 /2016
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 29 sierpnia 2016 r.
 
zmieniające Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Jednorożcu .
 
        Na podstawie art. 33 ust 2  ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2016 r. poz. 446Wójt Gminy  zarządza, co następuje:
§1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Jednorożcu, stanowiącym załącznik do
       zarządzenia nr 29/2015 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 16 marca 2015 r .(zmienionego
       zarządzeniem nr 103/2015 Wójta Gminy z dnia 2 grudnia 2015 r., nr 28/2016 z dnia 20 kwietnia
       2016 r., nr 49/2016 r. z dnia 1 lipca 2016 r. oraz nr 55/2016 z dnia 25 lipca 2016 r. ) wprowadza
       się  następujące zmiany :
 
W rozdziale IV Ogólne zasady funkcjonowania i struktura organizacyjna Urzędu w §17 ust.1 dodaje się pkt 8)  w brzmieniu:,,8) Samodzielne stanowisko pracy ds.Kontroli i Obsługi Rady Gminy, które przy
oznakowaniu spraw używa symboluSKO ’’.
 
W rozdziale VI Zadania i kompetencje poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu w§ 26 ust.3 otrzymuje brzmienie:
 
,, 3. Do zakresu działania Gminnego Zespołu UsługKomunalnych należy:
zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych;
eksploatacja oraz zapewnienie właściwego funkcjonowania obiektów i urządzeń komunalnych; 
przygotowywanie okresowych analiz potrzeb oraz planów remontów obiektów gminnych wynikających ze stanu technicznego obiektów i urządzeń mienia gminnego;
realizacja uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobami mieszkaniowymi;
utrzymanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów
i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych Gminy oraz lokali mieszkalnych i użytkowych;
zabezpieczenie odpowiedniej jakości wody pitnej dla mieszkańców;
likwidacja dzikich wysypisk śmieci oraz utrzymanie i zabezpieczenie byłego gminnego wysypiska odpadów komunalnych;
eksploatacja i utrzymanie targowisk i miejsc targowych oraz pobór opłat targowych na terenie gminy i  nadzór nad pracą osób pobierających opłatę;
przygotowywanie kalkulacji kosztów funkcjonowania obiektów i urządzeń gospodarki komunalnej;
utrzymanie i pielęgnacja zieleni;
utrzymanie miejsc pamięci narodowej;
kontrola przestrzegania  przepisów dotyczących  utrzymania czystości i porządku
w gminie;
zabezpieczenie oświetlenia ulic, w tym konserwacja i rozliczanie zużycia energii elektrycznej;
wykonywanie remontów, konserwacji i utrzymanie dróg gminnych, włącznie z zimowym utrzymaniem, a także utrzymanie czystości dróg gminnych (i powiatowych), ulic oraz placów na terenie gminy;
zabezpieczenie drożności sieci kanalizacji deszczowych;
prowadzenie w ramach porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Przasnyszu nadzoru nad konserwacją  urządzeń melioracji  wodnych  szczegółowych;
zapewnienie drożności rowów i przepustów na terenie nieruchomości gminnych, w tym organizowanie i nadzór nad wykonywaniem przez pracowników fizycznych robót zapewniających drożność rowów melioracyjnych, mostów;
prowadzenie gospodarki samochodowej i sprzętu budowlanego będącego na stanie Urzędu Gminy, w tym zaopatrywanie i rozliczanie zużycia paliw, naprawy samochodów
i sprzętu oraz ich rozliczanie, wykonywanie usług transportowych;
składanie wniosków do Zespołu Inwestycji i Rozwoju celem dokonania niezbędnych zakupów powyżej 30.000 EURO;
rozpoznanie rynku dostawców materiałów, robót i wybór najkorzystniejszej oferty oraz przygotowywanie zleceń wychodzących celem zapewnienia niezbędnych zakupów do realizacji zadań przez GZUK;
w zakresie Ochotniczej Straży Pożarnej:

nadzór nad zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, w tym zabezpieczeniem zaopatrzenia w paliwo, rozliczaniem i pełnieniem nadzoru nad prowadzeniem gospodarki materiałowej przez OSP, naliczaniem ekwiwalentów, ubezpieczeniami,
przygotowanie, realizacja i rozliczanie inwestycji obiektów i zakupów OSP realizowanych bez udziału środków pozabudżetowych i w tym zakresie współpraca
z kierownikiem Referatu Finansów i Budżetu,
przygotowywanie niezbędnych wniosków dot. pozyskania funduszy na realizację zadań
i rozwój OSP zgodnie z wytycznymi danego programu, przygotowywanie dokumentacji, realizacja oraz rozliczanie  finansowe inwestycji w trybie i na zasadach ustalonym przez dysponenta środków, w tym współpraca z Referatem Finansów i Budżetu w zakresie terminowego przepływu środków (dot. wniosków składanych  na realizację małych inwestycji – remonty obiektów straży pożarnych – oraz wszelkich zakupów na rzecz OSP typu: zakup samochodów,  sprzętu przeciwpożarowego),
przygotowywanie  wniosków dot. pozyskania funduszy na zakup umundurowania  dla OSP.

realizacja przepisów gminnych dotyczących opieki nad bezdomnymi zwierzętami;
zapewnienia utrzymania porządku i czystości na terenie gminy Jednorożec,
w szczególności:

utrzymanie czystości nieruchomości obiektów komunalnych, na drogach, ulicach
i chodnikach, przystankach PKS, rowach przydrożnych oraz miejscach pamięci narodowej oraz pozostałych  gruntach będących w zasobach gminnych itp.,
wykonywanie zadań prewencyjnych i kontrolnych na terenie gminy z zakresu porządku publicznego, wynikających z ustaw i przepisów gminnych,
współdziałania w sytuacjach szczególnych z odpowiednimi służbami gminy, OSP
i policji w zakresie ratowania życia, zdrowia i mienia mieszkańców, usuwaniu awarii
i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zdarzeń,
współdziałania z  innymi służbami w utrzymaniu porządku i czystości na terenie gminy, w tym także z organizatorami zgromadzeń i imprez przygotowywanych przez gminne jednostki organizacyjne.

planowanie i znakowanie ulic, placów i miejscowości odpowiednimi znakami/witaczami/ tablicami informacyjnymi na terenie gminy oraz zapewnienie odpowiedniego ich utrzymania – realizacja zarządzenia Wójta w tym zakresie;       25) realizacja zadań z zakresie gospodarki odpadami, w szczególności:
opiniowanie wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ich weryfikacja,
w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji wydawanie decyzji określającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach usunięcia odpadów,
prowadzenie ewidencji odpadów,
prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej dotyczącej gospodarki odpadami,
prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.26) opracowywanie projektów aktów prawa miejscowego uchwał Rady Gminy/ zarządzeń
Wójta Gminy dotyczących  m.in. odbioru odpadów komunalnych, określania zasad
gospodarki odpadami na terenie Gminy, utrzymania czystości i porządku w gminie, zasad
udostępnianiasprzętu budowlanego, maszyn komunalnych i samochodu osobowego
będących na wyposażeniu Urzędu Gminy w Jednorożcu;
27) prowadzenie spraw wydawania warunków technicznych na wykonanie przyłącza
wodociągowego i kanalizacyjnego i ich odbioru;
28) egzekwowanie obowiązku przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej;
29) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów i urządzeń
             infrastruktury technicznej, w szczególności dokonywanie przeglądów stanu urządzeń
            i obiektów i prowadzenie książki obiektów oraz prowadzenie analizy potrzeb
            remontowych  i utrzymaniowych obiektów i urządzeń;
30) bieżące zagospodarowanie i utrzymanie przestrzeni publicznych gminy w należytym
porządku oraz tworzenie terenów zieleni;
31) administrowanie gospodarką wodno – ściekową:
prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie uzyskania pozwoleń wodno-prawnych,
informowanie Starostwa Powiatowego oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o istotnych zmianach w gospodarce wodno-ściekowej,
przygotowywanie w okresach półrocznych informacji o ilości wody podziemnej pobranej z poszczególnych ujęć wody oraz ilości i jakości ścieków oczyszczonych
i przekazywanie do Starostwa Powiatowego oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska,
założenie i prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych na nieczystości płynne (szamb) oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków,
przeprowadzanie kontroli zbiorników bezodpływowych, w tym sprawdzanie umów oraz rachunków potwierdzających wywóz nieczystości ciekłych.32) współpraca zOśrodkiem Pomocy Społecznej w realizacji prac społecznie użytecznych
wykonywanych w zakresie gospodarki komunalnej;
33) bezpośredni nadzór i kontrola nad osobami skierowanymi przez sąd celem odbycia prac
społecznych na rzecz Gminy Jednorożec i ścisła współpraca ze stanowiskiem
ds. organizacyjnych i kadr w zakresie przekazywania informacji na temat wykonania prac
przez ww. osoby;
34) przygotowywania projektów aktów prawnych regulujących wysokość stawek i opłat usług
komunalnych (woda, ścieki, odpady) oraz mieszkaniowych gminy i dziennej opłaty
targowej;
35) przygotowywanie zasad polityki lokalowejna terenie Gminy;
36) przygotowywanieumów z dostawcami odpadów, odbiorcami wody i najemcami lokali;
37) rozliczanie i kontrola prawidłowości przekazywania przez inkasentów należności
budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej;
38) stosowanie ulg i umorzeń należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej
i mieszkaniowej, w tym prowadzenie spraw udzielania pomocy publicznej
przedsiębiorcom;
     39) windykacja należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej
             i mieszkaniowej;
     40) sporządzanie  analiz budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
     41) prowadzenie spraw odcięć wody w stosunku do dłużników opłaty za wodę oraz  poboru
kar z tytułu nielegalnego poboru wody i usuwania odpadów;
42) prowadzenie spraw związanych z organizowaniemrobót publicznych, robót
interwencyjnych i prac społecznie użytecznych stosownie do ustawy
zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
43) nadzór nad właściwą realizacją systemem gospodarczym planu remontów i modernizacji
obiektów gminnych oraz planów remontów i modernizacji dróg gminnych,
kształtowaniem i tworzeniem terenówzielonych na terenie gminy;
44) remont infrastruktury drogowej (drogi, chodniki itp.).
45) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska, w szczególności:
opracowywanie i aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska w gminie oraz programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Jednorożec,
opracowywanie programów zrównoważonego rozwoju w gminie (w tym zakresie współpraca z Kierownikiem Zespołu przy sporządzaniu studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego),
ustalenie zadań  i podejmowanie działań na rzecz zapewnienia warunków służących ochronie środowiska wynikających z zasady zrównoważonego rozwoju oraz przestrzegania przepisów ochrony środowiska na terenie Gminy,
realizacja zadań związanych z usuwaniem azbestu oraz prowadzenie elektronicznejbazy azbestowej,
uzgadnianie projektów uchwał rady powiatu wyznaczających obszary ciche
w aglomeracji lub obszary ciche poza aglomeracją,
wnioskowanie o wymierzanie kar pieniężnych  za naruszanie wymagań ochrony środowiska,
realizacja zadań dotyczących udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie
w trybie i na zasadach przepisów dotyczących  dostępu do informacji o środowisku
i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym  prowadzenie
z udziałem społeczeństwa postępowań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko,
ustalanie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości z zakresu hałasu
i wibracji,
przygotowywanie projektów  decyzji określających zakres i sposób wykonywania obowiązków dot. wymagań sanitarnych i ochrony środowiska,
pozyskiwanie w terminie do 31 marca każdego roku informacji z gminnych jednostek organizacyjnych o dokonanych opłatach za korzystanie ze środowiska i kopii sprawozdań z tego zakresu oraz w ww. terminie naliczanie i - w zależności od potrzeb - przekazywanie ww. opłat  ponoszonych przez Urząd Gminy;
prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu środowiskowych  uwarunkowań realizacji zgody na realizację przedsięwzięcia,
wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie: _@POCZ@__@KON@

_@POCZ@__@KON@_1opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
_@POCZ@_prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,oraz przygotowywanie odpowiednich projektów uchwał w tym zakresie.
       ł) prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji o udzielonych i cofniętych
            zezwoleniach;
       m) wnioskowanie o wymierzanie kar pieniężnych  za naruszanie wymagań ochrony środowiska;
        n) bieżące śledzenie możliwości pozyskania środków pomocowych UE i innych dostępnych
             funduszy krajowych i zagranicznych z zakresu ochrony środowiska;
    46) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
            w tym:
       a) wnioskowaniem o przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
nakazywanie właścicielowi gruntów wykonania określonych zabiegów w przypadku degradacji gruntów oraz zlecaniem wykonania zastępczego na koszt właściciela gruntów,
nakazywanie zniszczenia zasiewów o nieodpowiedniej zdrowotności,
nakładanie opłat i innych należności w przypadku nieprzestrzegania przepisów ustawy,
wydawanie opinii Wójta Gminy dla powiatu w sprawach rekultywacji
i zagospodarowania gruntów,
sporządzanie projektu programu rolniczego wykorzystania gruntów i przekładanie
go do wglądu publicznego,
wydawanie zaświadczeń o możliwości zalesienia gruntów rolnych oraz zalesienie gruntów innych niż rolne.47) prowadzenie spraw związanych z wydobyciem i pozyskaniem złóż;
48) realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach;
49) realizacjazadań z zakresu ustawy o ochronie danych osobowych oraz Zarządzenia
Wójta w tej sprawie na zajmowanym stanowisku;
50) realizacja zadań wynikających z odrębnych przepisów dotyczących obrony cywilnej,
akcji kurierskiej, gotowości obronnej państwa oraz w czasie kryzysu i wojny;
51) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i
krzewów;
52) sprawy energetyki w tym, planowania zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i gaz
- analizowanie kosztówi opisywanie, co do oceny merytorycznejfaktur;
53) realizacja spraw dotyczących form ochrony przyrody;
54) realizacja zadań wynikających z ustawyo ochronie zwierząt, w szczególności
czasowym lub stałym odebraniem właścicielowi zwierząt w przypadku znęcania się nad
nim oraz wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasyuznawanej za agresywną.
    3.  W rozdziale VI Zadania i kompetencje poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu w
          § 26  dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
    
,,.8 Do zakresu działania samodzielnego stanowiska pracy do spraw kontroli i obsługi rady gminy      
      należy:
1
3) sporządzanie projektów porządku dziennego obrad komisji i sesji Rady oraz ich
Komisji Rady Gminyoraz Wójta Gminy - współdziałanie w tym zakresie z
pracownikami Urzędu i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych;
5) sporządzanie sprawozdań z realizacji planów pracy komisji Rady i Wójta Gminy;
6) prowadzenie rejestru uchwał Rady, wniosków i opinii komisji Rady, wniosków i
interpelacji radnych oraz nadzór nad terminowością załatwiania wniosków komisji
oraz wniosków i interpelacji radnych;
7) współdziałanie z pracownikami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w
zapewnieniu terminowego wykonania uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii komisji
Rady oraz interpelacji i zapytań Radnych, a także ich rejestrowanie;
8) nadzór nad niezwłocznym przekazywaniem przez pracowników do informatyka
uchwał publikowanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego
9) niezwłoczne przekazywanie uchwał i wyciągów z protokołów z posiedzeń sesji
oraz komisji Rady dla osób zobowiązanych do ich realizacji;
11) prowadzenie i udostępnianie dokumentów z zakresu działania Rady i Komisji;
12) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem referendów;
13) ścisła współpraca ze stanowiskiem informatyka w zakresie przekazywania
materiałów i informacji z zakresu działania Rady Gminy celem ich zamieszczenia
na stronie BIP Gminy Jednorożec;
14) przekazywanie zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym i ustawą o ogłaszaniu
aktów normatywnych uchwał organów gminy do Wojewody i Regionalnej Izb
Obrachunkowej w uzgodnieniu ze Skarbnikiem Gminy
15) koordynacja w zakresie wdrożenia kontroli zarządczej w Urzędzie oraz jej
monitorowania, w tym zakresie współpraca z kierownikiem jednostki, pracownikami na
stanowiskach kierowniczych oraz samodzielnymi stanowiskami pracy;
16) opracowywanie planów kontroli komórek organizacyjnych Urzędu i gminnych
jednostek organizacyjnych ;
17) obiektywne i rzetelne przeprowadzanie czynności kontrolnych;
18) analizowanie przyczyn powstawania nieprawidłowości w funkcjonowaniu Urzędu i
gminnych jednostkach organizacyjnych;
19) informowanie Wójta i Sekretarza o wykryciu nieprawidłowości wymagających
niezwłocznych działań;
20) kontrola realizacji zadań wynikających z narad roboczych Wójta Gminy i Sekretarzaz
pracownikami Urzędu i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych;
21) analizowanie protokołów zkontroli przeprowadzonej przez jednostki
organizacyjnych i prawnych mających na celu usprawnienie działalności Urzędu i
gminnych jednostek organizacyjnych;
24) realizacjazadań z zakresu ustawy o ochronie danych osobowych oraz zarządzenia
Wójta w tej sprawie na zajmowanym stanowisku;
25) realizacja zadań wynikających z odrębnych przepisów dotyczących obrony cywilnej,
akcji kurierskiej, gotowości obronnej państwa oraz w czasie kryzysu i wojny;”
 
§ 2. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu pt. ,,Schemat struktury organizacyjnej Urzędu Gminy w Jednorożcu ‘’ otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
 
§ 3. 1.Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
2. Zobowiązuje się stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadr do zapoznania wszystkich pracowników Urzędu Gminy z Regulaminem.
 
§4.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
                                                                                                           
Wójt Gminy Jednorożec
/-/ Krzysztof Stancel
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Jednorożcu
Wytworzył2016-08-29
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2016-08-29 12:22