Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Jesionek, m.jesionek@jednorozec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 29 751 70 39. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Adres:
Urząd Gminy w Jednorożcu, ul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec.
Budynek jest dostępny z trzech ulic: Odrodzenia, Osiedlowej oraz Wincentego Witosa. Budynek Urzędu jest wyraźnie oznaczony (czerwone tablice z białymi napisami). Teren wokół budynku jest dobrze doświetlony, co ułatwia trafienie do Urzędu w okresie jesienno-zimowym. Budynek znajduje się w centrum miejscowości, przy głównej drodze, co również ułatwia lokalizację.
Dostępność wejścia
Do budynku Urzędu Gminy prowadzą dwa wejścia (główne od strony ul. Odrodzenia
oraz tylne wyjście ewakuacyjne). Przy schodach do budynku znajduje się platforma
dla osób z niepełnosprawnościami (czynna w godzinach pracy Urzędu). Platforma
pozwala dostać się do głównych drzwi wejściowych, a następnie na parter, gdzie
znajdują się m.in. Urząd Stanu Cywilnego i Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
Drzwi wejściowe nie są automatyczne, są w połowie przeszklone, rozwierane.
Dostępność parkingu
Urząd Gminy posiada ogólnodostępny parking od ulic Osiedlowej i W. Witosa
oraz z tyłu za budynkiem. Od strony ul. W. Witosa wyznaczono 2 miejsca
dla osób niepełnosprawnych, od ul. Osiedlowej również 2 miejsca,
a 1 miejsce z tyłu Urzędu. Teren wokół Urzędu wyłożony jest kostką brukową
i nie zawiera barier utrudniających poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.
Średnia odległość miejsc parkingowych do wejścia głównego to ok. 30 m.
Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku.
Toaleta nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku
Osobą oddelegowaną do pomocy przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku
jest pracownik Sekretariatu. Powiadamianie pracownika odbywa się za pomocą
dzwonka przy drzwiach wejściowych. Dodatkowo pracownik ds. kadrowych ma
podgląd wejścia głównego (monitoring). Możliwy jest wstęp do budynku z psem asystującym.
Utrudnienia
Platforma przy schodach nie jest w pełni automatyczna – wrota platformy
nie otwierają się samodzielnie; może być potrzebna pomoc drugiej osoby
(np. pracownika Sekretariatu). Drzwi wejściowe nie są automatyczne.
Pomoc w pokonaniu większych barier
W przypadku niemożności dotarcia klienta do właściwej komórki urzędu
istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi
interesanta w dogodny dla niego sposób. Jeżeli klient chciałby spotkać się
z Wójtem Gminy lub Sekretarzem Gminy, istnieje możliwość przeprowadzenia
spotkania w sali konferencyjnej na parterze budynku.
Na parterze (na holu) znajduje się tablica informacyjna z informacją, w którym pokoju można załatwić konkretną sprawę. Na drzwiach każdego pokoju umieszczone są tabliczki z numerem pokoju, imieniem i nazwiskiem pracownika oraz stanowiskiem.
Obsługa osób słabosłyszących
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym
po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty klienta.
W związku z realizacją ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać pocztą elektroniczną (gmina@jednorozec.pl), faksem (+48 29 751 70 31), poprzez dostarczenie formularza do Sekretariatu urzędu (Jednorożec, ul. Odrodzenia 14) lub wypełnienie go na miejscu.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu
ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243).