Przejdź do treści
Urząd Gminy w Jednorożcu Logo jednostki
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Zespół Inwestycji i Rozwoju


Kierownik Zespołu: mgr Magdalena Bakuła,
           pokój nr 13 (piętro)
           tel: (29) 751 70 40 lub (29) 751 83 92 wew. 40
           e-mail: m.bakula@jednorozec.pl
 

Inspektor ds. informatyki i działalności gospodarczej:
           mgr inż. Krzysztof Nizielski
           pokój nr 12 (piętro)
           tel: (29) 751 70 39 lub (29) 751 83 92 wew. 39
           e-mail: k.nizielski@jednorozec.pl

Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa:
           mgr Marta Piotrak
           pokój nr 12 (piętro)
           tel: (29) 751 70 39 lub (29) 751 83 92 wew. 39
           e-mail: m.piotrak@jednorozec.pl

Inspektor ds. inwestycji:
           Krzysztof Grabowski
           pokój nr 13 (piętro)
           tel: (29) 751 70 39 lub (29) 751 83 92 wew. 40
           e-mail: mk.grabowski@jednorozec.pl
 

 Do zakresu działania Zespołu Inwestycji i Rozwoju należy prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem przez Gminę środków pozabudżetowych, w tym środków
z Unii Europejskiej, inwestycji gminnych, kształtowaniem polityki przestrzennej Gminy, gospodarowaniem mieniem gminnym i komunalnym, rolnictwem, łowiectwem, nazwami miejscowości, numeracją porządkową, działalnością gospodarczą, informatyzacją Urzędu, a w szczególności:
1) podejmowanie działań w zakresie rozwoju Gminy w oparciu o rozeznanie i analizę zachodzących procesów ekonomicznych i społecznych w skali regionalnej i lokalnej oraz ich wpływu na rozwój Gminy, w tym:
a) inicjowanie działań w zakresie rozwoju Gminy wspólnie z gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz różnymi grupami społecznymi i zawodowymi,
b) opracowywanie strategii i wieloletnich planów rozwoju;
2) przedkładanie wieloletnich planów i programów na konkretne programy realizacyjne;
3) opracowywanie analiz, planów i programów dotyczących inwestycji gminnych, w tym wieloletnich planów inwestycyjnych;
4) przygotowywanie, realizacja i rozliczanie inwestycji;
5) sprawy zamówień publicznych w zakresie inwestycji gminnych oraz opiniowanie pod względem zgodności z prawem wniosków o zamówienia publiczne, przygotowywanych przez kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
6) realizacja zadań z zakresu pozyskiwania środków pozabudżetowych i ich rozliczanie,
w tym:
a) rozeznawanie i bieżące śledzenie informacji na temat istniejących możliwości pozyskania środków pomocowych Unii Europejskiej i innych dostępnych funduszy krajowych i zagranicznych,
b) systematyczne informowanie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz inne podmioty (np. przedsiębiorców) o możliwości pozyskania środków zewnętrznych,
c) systematyczne informowanie Wójta Gminy o udziale podmiotów gminy (gminne jednostki organizacyjne, sołectwa, samorządowe instytucje kultury) i organizacji pozarządowych w naborze wniosków dotyczących pozyskania funduszy na realizację zadań i rozwój Gminy, w tym o planowanych i przygotowywanych wnioskach oraz
o postępie prac nad opracowywaniem wniosków oraz prowadzenie rejestru wniosków realizowanych przez Gminę Jednorożec,
d) przygotowywanie niezbędnych wniosków dot. pozyskania funduszy na realizację zadań i rozwój Gminy zgodnie z wytycznymi danego programu,
e) kierowanie realizacją projektu, w tym współpraca w niezbędnym zakresie
z komórkami organizacyjnymi Urzędu lub/i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych,
f) pełne, terminowe rozliczanie finansowe projektów, realizowanych w ramach otrzymanych środków pomocowych w trybie i na zasadach ustalonym przez dysponenta środków, w tym współpraca z Referatem Finansów i Budżetu w zakresie terminowego przepływu środków,
g) przygotowywanie sprawozdań i informacji z realizacji projektów finansowanych
ze środków Unii Europejskiej i innych dostępnych funduszy krajowych
i zagranicznych,
h) monitorowanie pozyskiwania środków unijnych i realizowanych projektów współfinansowanych ze środków UE,
i) systematyczne zbieranie i analizowanie informacji ilościowych i jakościowych na temat wdrażania poszczególnych projektów dofinansowywanych z funduszy UE,
7) sprawy z zakresu zagospodarowania przestrzennego:
a) prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
b) przygotowywanie danych do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy i jego zmian,
c) przygotowywanie danych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian,
d) prowadzenie procedury sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
e) udostępnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i ich zmian do publicznego wglądu oraz organizacja dyskusji publicznych nad w/w opracowaniami,
f) przekazywanie organom wymienionym w przepisach prawa kopii uchwalonych opracowań planistycznych (miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i ich zmian),
g) prowadzenie aktualnego rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych, przechowywanie oryginałów planów /również uchylonych i nieobowiązujących/,
h) realizacja zadań wynikających z ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej,
i) dokonywanie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy oraz przedstawianie ich Radzie Gminy,
j) udział w pracach przy przygotowywaniu opinii urbanistycznych w sprawie aktualnego przeznaczenia terenów i ewentualnych zmian ze szczególnym uwzględnieniem przeznaczenia dla terenów będących własnością Gminy,
k) prowadzenie postępowań w sprawie ustalania warunków zabudowy
i zagospodarowania terenu oraz ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego w sytuacji braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i w tym zakresie współpraca z uprawnionymi urbanistami,
l) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustalaniu warunków zabudowy
i zagospodarowania terenu oraz ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
m) wydawanie zaświadczeń, informacji o przeznaczeniu działek w miejscowym planie lub studium uwarunkowań,
n) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
o) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat planistycznych z tytułu wzrostu wartości na skutek ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
p) prowadzenie spraw roszczeń i odszkodowań na rzecz właścicieli nieruchomości
z tytułu obniżenia ich wartości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
8) realizacja zadań w zakresie gospodarowania nieruchomościami:
a) inicjowanie przedsięwzięć mających na celu:
 zbywanie gminnych nieruchomości,
 nabywanie nieruchomości na cele publiczne do gminnego zasobu nieruchomości,
 tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,
 racjonalne gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,
b) udział w negocjacjach w sprawie ustalania wysokości odszkodowań za grunty przejęte
z mocy prawa, w tym przeznaczone pod drogi powstające w wyniku podziału nieruchomości oraz ustalanie warunków nabycia nieruchomości,
c) prowadzenie postępowań w zakresie oddawania gminnych nieruchomości
w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, użyczenie, zwykły zarząd,
d) przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie sprzedaży, nabycia, zamiany, wydzierżawiania nieruchomości,
e) prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
f) prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów dokumentów w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości, w tym komunalizacja mienia,
g) ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów na zbycie, wydzierżawianie nieruchomości, w tym obsługa komisji do spraw przetargów,
h) ustalanie wartości nieruchomości oraz opłat, bonifikat i odszkodowań w obrocie nieruchomościami, w tym ścisła współpraca z rzeczoznawcami majątkowymi,
i) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem, egzekwowaniem i aktualizacją opłat
z tytułu dzierżawy gruntów stanowiących własność Gminy,
j) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie wysokości stawki opłat adiacenckih oraz projektów decyzji o naliczeniu opłat adiacenckich właścicielom nieruchomości,
k) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd, w tym szczególnie na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych,
l) przygotowywanie wniosków do Sądu Rejonowego w Przasnyszu Wydział IV Ksiąg Wieczystych wraz z niezbędną dokumentacją geodezyjną,
m) prowadzenie postępowań w zakresie scalania i podziału nieruchomości,
n) prowadzenie postępowań w sprawie wywłaszczania nieruchomości poprzez pozbawienie lub ograniczenie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego lub innego prawa rzeczowego na nieruchomości, w tym prowadzenie rokowań o nabycie nieruchomości w drodze umowy, ustalanie odszkodowań z tytułu wywłaszczeń,
o) przygotowywanie wniosków do prowadzenia postępowań w sprawie ograniczenia korzystania z gruntu,
p) wypracowywanie zgody na zbycie, zamianę oraz przeznaczenie na cele publiczne lub społeczne wspólnot gruntowych,
q) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi nieruchomościami,
r) przygotowywanie projektów postanowień i decyzji zatwierdzających podziały nieruchomości;
9) realizacja zadań wynikających z prawa geodezyjnego i kartograficznego, w szczególności:
a) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości,
b) prowadzenie postępowań w sprawie scalania gruntów, przygotowywanie projektów decyzji,
c) rozstrzyganie spornych spraw związanych z ustaleniem przebiegu granic nieruchomości na obszarach objętych scalaniem;
d) prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości;
10) prowadzenie spraw związanych z nazwami miejscowości, ulic, placów;
11) realizacja zadań wynikających z prawa łowieckiego;
12) realizacja zadań z zakresu rolnictwa, w szczególności:
a) realizacja zadań wynikających z przepisów o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, badaniu zwierząt rzeźnych i mięsa,
b) współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencją Rynku Rolnego, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, izbami rolniczymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa,
c) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie roślin i ustawy o nasiennictwie,
w tym współdziałanie z organami inspekcji ochrony roślin i nasiennictwa,
d) przekazywanie do publicznej wiadomości wszelkich informacji z zakresu rolnictwa poprzez współpracę z sołtysami, przekazywanie do umieszczenia informacji na stronie internetowej, tablicy ogłoszeń w Urzędzie,
e) przeprowadzanie kontroli posiadaczy gospodarstw rolnych spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC rolników, ubezpieczenia budynków rolniczych
i ubezpieczenia upraw rolnych od określonego ryzyka wystąpienia skutków zdarzeń losowych w rolnictwie,
f) koordynacja działań w zakresie szacowania szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi,
g) koordynacja przeprowadzenia wyborów do Rad Powiatowych Mazowieckiej Izby Rolniczej,
h) współpraca z Oddziałem Regionalnym KRUS w Warszawie w zakresie upowszechniania informacji o ubezpieczeniu społecznym rolników oraz poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w rolnictwie indywidualnym zgodnie z postanowieniami odrębnego porozumienia;
13) realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii - przeprowadzanie kontroli odnośnie zasiewów maku i konopi włóknistych, wydawanie nakazów ich niszczenia;
14) prowadzenie spraw z zakresu spisów powszechnych;
15) zarządzanie energetyką w gminie:
a) planowania i organizowanie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i gaz,
b) kontrola kosztów energii,
c) prognozowanie zużycia energii,
d) opracowywanie koncepcji działań energooszczędnych,
e) sprawowanie nadzoru energetycznego nad obiektami użyteczności publicznej,
f) podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do redukcji zużycia energii, emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń;
16) sprawy dróg gminnych i transportu rolnego w zakresie ich kategoryzacji, zarządzanie siecią dróg i planowaniem rozwoju sieci dróg, prowadzenia ewidencji dróg i obiektów mostowych, ustalania stawek opłat za korzystanie z pasa drogowego, wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, wykonanie zjazdu na drogę gminną;
17) podejmowanie działań w celu realizacji narodowego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego;
18) realizacja zadań z zakresu publicznego transportu zbiorowego i transportu drogowego,
w szczególności:
a) wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów na terenie Gminy,
b) koordynacja rozkładów jazdy przewoźników,
c) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów;
19) realizacja zadań w zakresie działalności gospodarczej i współpracy z przedsiębiorcami,
w tym w szczególności:
a) wykonywanie zadań z zakresu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
b) współpraca w zakresie ewidencji działalności gospodarczej z przedsiębiorcami, Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym, KRUS lub ZUS,
c) wspieranie działalności gospodarczej przedsiębiorców (działalność informacyjna
o obowiązkach związanych z podjęciem działalności gospodarczej, możliwości pozyskania dofinansowania, współpraca z samorządem gospodarczym),
d) współpraca z Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym, Policją, Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej, Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, sądami rejestrowymi w zakresie przestrzegania przez przedsiębiorców ustaw szczególnych
w ramach wykonywanej działalności gospodarczej,
e) prowadzenie spraw związanych z innymi obiektami, w których są świadczone usługi hotelarskie,
f) ustalanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych;
20) realizacja zadań w zakresie informatyzacji Urzędu:
a) administrowanie systemem komputerowym Urzędu, siecią, serwerem i zapewnienie ich bezproblemowego działania,
b) instalacja i wdrażanie programów użytkowych, biurowych i systemowych, zapewnienie sprawnego ich działania oraz nadzór nad ich prawidłowym wykorzystaniem w Urzędzie,
c) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów komputerowych stosowanych w Urzędzie,
d) wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji oraz administratora systemu informtycznego w Urzędzie,
e) archiwizacja danych i zabezpieczanie nośników z kopiami bezpieczeństwa w Urzędzie,
f) bieżąca analiza i obsługa stanu zabezpieczeń systemów operacyjnych i baz danych,
g) zgłaszanie do Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych zbiorów danych osobowych funkcjonujących w Urzędzie,
h) modernizacja i dbanie o bezawaryjną pracę sprzętu komputerowego
i informatycznego oraz oprzyrządowania, a także innego sprzętu elektronicznego np. kserokopiarka, faks, telefony, niszczarki, znajdujących się w Urzędzie,
i) pomoc pracownikom przy rozwiązywaniu problemów informatycznych oraz udzielanie instruktażu z zakresu obsługi komputera i organizowanie szkoleń pracowników w zakresie obsługi komputerów i oprogramowania,
j) śledzenie rozwoju informatyki i kierunków wdrożeń w administracji samorządowej
w celu optymalnego wyboru drogi komputeryzacji Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych z siedzibą w Urzędzie;
k) zakup oprogramowania, sprzętu informatycznego, komputerowego i innego elektronicznego oraz jego serwisowanie, zgodnie z przyjętymi normami oraz przepisami,
l) analiza zapotrzebowania materiałów eksploatacyjnych dla sprzętu komputerowego
i poligraficznego w Urzędzie,
m) pozyskiwanie środków pozabudżetowych na rozwój informatyzacji na terenie Gminy,
n) bieżąca aktualizacja strony internetowej www.jednorozec.pl oraz prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
o) komputerowa obsługa graficzna dla potrzeb Urzędu,
p) zapewnienie obsługi poligraficznej Urzędu Gminy,
q) doraźna obsługa informatyczna gminnych jednostek organizacyjnych zlokalizowanych w budynku Urzędu Gminy w Jednorożcu,
r) telefonizacja Urzędu oraz współpraca z operatorami usług telekomunikacyjnych
w zakresie telefonizacji gminnych jednostek organizacyjnych z siedzibą w Urzędzie Gminy;
s) realizacja ustaw, których przepisy mają wpływ na funkcjonowanie systemów informatycznych w samorządzie gminnym, w tym w szczególności: o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o podpisie elektronicznym, ochronie informacji niejawnych, o publikacji aktów normatywnych, o dostępie do informacji publicznej oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw.
t) prowadzenie spraw monitoringu budynków, obiektów, placów gminnych
z wyłączeniem obiektów oświatowych,
u) pełnienie funkcji administratora telefonów komórkowych będących własnością pracodawcy i w tym zakresie realizacja zarządzenie Wójta w sprawie ustalenia zasad przydziału i korzystania z telefonów komórkowych oraz kart doładowujących przez pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu do celów służbowych,
v) pełnienie funkcji administratora systemu alarmowego Urzędu.
<span style="Times New Roman" "=""> 
Podmiot publikujący
WytworzyłKrzysztof Nizielski - Administrator BIP2013-07-01 00:00
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2013-07-01 13:30
Modyfikacja Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2017-07-27 11:19
Urząd Gminy w Jednorożcuul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec tel. (29) 751-70-30 email: gmina@jednorozec.pl


Wygenerowano: 23 listopada 2024r. 12:45:44
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.