Kierownik Referatu: mgr Magdalena Kucińska - Skarbnik Gminy
pokój Nr 8A (piętro)
tel. (29) 751 83 92 wew. 45 lub (29) 751-70-45
e-mail:  m.kucinska@jednorozec.pl
 

Inspektor ds. księgowości budżetowej
mgr Justyna Czapiga
pokój Nr 8 (piętro)
tel. (29) 751 83 92 wew. 44 lub (29) 751 70 44
e-mail:  j.czapiga@jednorozec.pl
 
Inspektor ds. księgowości budżetowej 
mgr Anna Piotrak
pokój Nr 8 (piętro)
tel. (29) 751 83 92 wew. 44 lub (29) 751 70 44
e-mail: a.piotrak@jednorozec.pl
 
Inspektor ds. podatków i opłat lokalnych
Małgorzata Grabowska
pokój Nr 11 (piętro)
tel. (29) 751 83 92 wew. 41 lub (29) 751 70 41
e-mail: m.grabowska@jednorozec.pl
 
Inspektor ds. podatków i opłat lokalnych
mgr Lilla Zabielska,
pokój Nr 11 (piętro)
tel. (29) 751 83 92 wew. 41 lub (29) 751 70 41
e-mail: l.zabielska@jednorozec.pl
 
Kasjer
Marzena Piórkowska-Topa
pokój Nr 6 (piętro)
Kasa, tel. (29) 751 83 92 wew. 42 lub (29) 751 70 42
e-mail: m.topa-piorkowska@jednorozec.pl

 

 Do zakresu działania Referatu Finansów i Budżetu należy:

 

1)        opracowywanie projektu budżetu oraz nadzór nad jego wykonaniem,
2)        przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie podatków i opłat lokalnych,
3)        stosowanie ulg i umorzeń należności budżetowych, w tym prowadzenie spraw udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom,
4)        windykacja należności budżetowych,
5)        sporządzanie analiz budżetowych, w tym wykorzystania środków budżetowych,
6)        sprawowanie nadzoru i bieżąca kontrola gospodarki finansowej Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
7)        prowadzenie rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych,
8)        prowadzenie ewidencji poboru i zwrotu opłaty skarbowej,
9)        prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży podatku VAT,
10)    wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych obywateli,
11)    obsługa finansowo-księgowa Urzędu, GBP i GZKiS oraz ich pracowników,
12)    obsługa kasowa Urzędu, GBP, OPS, GZO i GZKiS w Jednorożcu oraz szkół będących jednostkami organizacyjnymi Gminy.
13)   wymierzanie lub naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych oraz innych wpływów gminy,
14)    naliczanie i zwrot podatku akcyzowego,
15)    wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych na wniosek obywateli,
16)    przyjmowanie i poświadczanie zeznań świadków celem potwierdzenia określonych stanów prawnych dotyczących posiadania gospodarstwa rolnego, zatrudnienia/pracy
w gospodarstwie itp. – na wniosek obywateli,
17)    prowadzenie rejestru umów zawartych z Gminą Jednorożec przekazywanych do Referatu przez pracowników Urzędu,
18)    współpraca z GZUK w zakresie przygotowywania kalkulacji kosztów funkcjonowania usług komunalnych Gminy.