Funkcję Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego pełni Wójt Gminy Jednorożec.

Zastępca Kierownika USC
mgr Agata Berg
pokój nr 1 (parter)

tel. (29) 751 70 30 wew. 35 lub (29) 751 70 35
e-mail: a.berg@jednorozec.pl


Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych należy:

 

prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;
prowadzenie spraw wynikających z przepisów kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
prowadzenie ewidencji ludności;
współdziałanie z urzędami stanu cywilnego, komórkami organizacyjnymi urzędów gmin
i miast właściwymi w sprawach ewidencji ludności i organami do spraw statystyki publicznej;
prowadzenie spraw meldunkowych i zmiany imion i nazwisk;
eliminacja przypadków niedopełniania obowiązku meldunkowego oraz powadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wymeldowania przy współpracy z sołtysami
i policją;
prowadzenie spraw dotyczących wydawania dokumentów tożsamości;
sporządzanie spisu wyborców i prowadzenie innych prac na rzecz wyborów przewidzianych prawem wyborczym;
prowadzenie spraw nadawania medali i odznaczeń;
organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego;
<span ,"sans-serif";"="">11)  prowadzenie dokumentacji z przyjmowanych ustnych oświadczeń woli spadkodawcy.