Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) Wójt Gminy Jednorożec przedstawia Radzie Gminy Jednorożec Raport o stanie Gminy Jednorożec za rok 2022 w terminie do dnia 31 maja 2023 r. Ww. raport stanowi załącznik do zarządzenia nr 38/2024 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie przedstawienia raportu o stanie Gminy Jednorożec za rok 2023.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim.
W debacie nad Raportem o stanie Gminy Jednorożec za 2023 rok zabierają głos radni oraz mieszkańcy gminy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób, do Przewodniczącego Rady Gminy Jednorożec. Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym „Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy
są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.”
Sesja, na której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Jednorożec zostanie zwołana na dzień 26 kwietnia 2024 r. o godz. 14.00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Jednorożcu. W związku z powyższym zgłoszenia będą przyjmowane w Urzędzie Gminy w Jednorożcu przy ul. Odrodzenia 14 do dnia 25 kwietnia 2023 r. do godziny 1530 .
Przykładowy formularz zgłoszenia dostępny poniżej, a także na stanowisku obsługi Rady Gminy (parter, pok. 1a).
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Przewodniczący Rady Gminy Jednorożec
/-/ Cezary Wójcik