Zarządzenia Nr 81/2013
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 15 listopada 2013
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie przepisów art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku
o rachunkowości (Dz. U. t.j. z 2013 r. Poz. 330 z późn zm.) oraz Instrukcji Inwentaryzacyjnej
w Urzędzie Gminy w Jednorożcu wprowadzonej Zarządzeniem Nr 44/2012 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 5 czerwca 2012 roku, zarządzam co następuje:
§ 1.
Przeprowadzić pełną inwentaryzację rzeczowych składników aktywów trwałych
i obrotowych, aktywów finansowych oraz należności i zobowiązań w Urzędzie Gminy
w Jednorożcu i jednostkach podporządkowanych,
przez Komisję Inwentaryzacją w składzie:
1. Agata Berg – stały Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej,
2. Magdalena Bakuła – członek Komisji
3. Barbara Załęska – członek Komisji
w terminie od 18 listopada 2013 roku do 15 stycznia 2014 roku wg stanu na dzień
31 grudnia 2013 roku.
§ 2.
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1. Środki trwałe,
2. Pozostałe środki trwałe,
3. Środki pieniężne w kasie,
4. Należności i zobowiązania,
5. Środki pieniężne na rachunkach bankowych,
6. Druki ścisłego zarachowania.
§ 3.
1. Składniki majątku wymienione z § 2 pkt 1 i 2 należy spisać na arkuszach spisu z natury, natomiast jeżeli są trudno dostępne oglądowi- w drodze weryfikacji danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami,
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt 3 należy przeprowadzić poprzez porównanie z danymi z protokołu kontroli kasy w drodze spisu z natury,
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt 4 i 5 należy przeprowadzić w drodze potwierdzenia sald od banków oraz w drodze weryfikacji sald,
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 2 pkt 6 należy przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych
w drodze spisu z natury.
§ 4.
1. Powołuje się 5 zespołów spisowych dla przeprowadzenia spisu z natury:
1) Zespół spisowy nr 1 – jednostki OSP z terenu gminy i Gminny Zespół Usług Komunalnych w składzie:
a) Sobieraj Jadwiga– Przewodniczący Zespołu
b) Białczak Adam – Członek Zespołu
c) Jesionek Marcin – Członek Zespołu
2) Zespół spisowy nr 2 – Urząd Gminy, Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Zdrowia w Jednorożcu i Żelaznej Rządowej
a) Płoska Barbara– Przewodniczący Zespołu
b) Grabowski Krzysztof – Członek Zespołu
c) Mydło Piotr– Członek Zespołu
3) Zespół spisowy nr 3 – hydrofornie i wodociągi z terenu gminy, stadion i oczyszczalnia ścieków
a) Nizielski Krzysztof – Przewodniczący Zespołu
b) Jeznach Marek – Członek Zespołu
c) Piotrak Marta – Członek Zespołu
4) Zespół spisowy nr 4 – kontrola kasy i druków ścisłego zarachowania
a) Grabowska Małgorzata – Przewodniczący Zespołu
b) Krysiak Barbara– Członek Zespołu
c) Świderski Cezary – Członek Zespołu
2. Potwierdzenia zgodności sald rozrachunkowych, sald z wyciągów bankowych, dokonanie weryfikacji stanu ewidencyjnego i porównanie z dowodami aktywów i pasywów nie objętych spisem z natury dokona pracownik księgowości.
§ 5.
Arkusze spisowe pobierze Przewodniczący Zespołu Spisowego w Referacie Finansów
i Budżetu.
§ 6.
Zobowiązuję Komisję do:
1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji inwentaryzacyjnej,
3. Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
4. Przekazania do Referatu Finansów i Budżetu sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.
§ 7.
Osoby powołane w skład zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8.
Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Michał Lorenc /-/
Wójt Gminy Jednorożec
|