Zarządzenie nr 61/2014
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 30 czerwca 2014 r.
w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.
Na podstawie art.19 i art.21 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§1.
Przez użyte w zarządzeniu słowa:
1)	ustawa - należy rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z póżn. zm.);
2)	Wójt - należy rozumieć Wójta Gminy Jednorożec;
3)	Urząd - należy rozumieć Urząd Gminy w Jednorożcu;
4)	komórkę organizacyjną – należy rozumieć referaty, zespoły i samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy w Jednorożce, a w sytuacji realizacji zamówień publicznych na roboty budowlane dla gminnych jednostek organizacyjnych, także gminne jednostki organizacyjne;
5)	SIWZ - należy rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia.
§2.
1.	0 wszczęciu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w Urzędzie Gminy postanawia Wójt na umotywowany wniosek składającej zamówienie komórki organizacyjnej Urzędu.
2.	Wzór wniosku o udzielenie zamówienia publicznego określa załącznik nr 1.
3.	Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego komórki organizacyjne Urzędu składają kolejno:
1)	do pracownika do spraw zamówień publicznych (pracownika odpowiedzialnego za
realizację zamówień publicznych w Urzędzie), który:
a)	nadaje nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień CPV,
b)	określa tryb udzielenia zamówienia;
2)	do akceptacji:
a)	Skarbnikowi Gminy,
b)	Wójtowi Gminy.
4.	Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego zawiera także propozycję składu
osobowego Komisji Przetargowej.
§3.
1.	Postępowania w sprawie udzielania zamówień publicznych o wartości powyżej 30.000 euro przeprowadza Komisja Przetargowa.
2.	Powołanie Komisji Przetargowej oraz Regulamin jej pracy określa załącznik nr 2.
3.	Obsługę prac Komisji Przetargowej zapewnia Zespół Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy.
§4.
Dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zatwierdza Wójt Gminy.
§5.
1.	Wadium w formie niepieniężnej przekazuje się do depozytu Skarbnikowi Gminy.
2.	Zwrotu wadium dokonuje Skarbnik Gminy na podstawie pisemnego wniosku Przewodniczącego Komisji lub Sekretarza Komisji.
§6.
1.	Przy zakupach o wartości poniżej 30 000 euro przepisów ustawy nie stosuje się.
2.	Sposób postępowania przy zakupach poniżej 30 000 euro określa Regulamin udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro określony odrębnym zarządzeniem Wójta.
§7.
1.	Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych realizują we własnym zakresie zamówienia publiczne o wartości powyżej 30 000 euro dotyczące bieżącej działalności tych jednostek.
2.	W tym celu powołują Komisję Przetargową w której skład powinno wchodzić przynajmniej 3 członków, będących przedstawicielami:
1)	gminnej jednostki organizacyjnej,
2)	Gminnego Zespołu Oświaty w Jednorożcu, jeśli zamówienie dotyczy placówki oświatowej.
3)	Zespołu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy w Jednorożcu.
3.	Sposób powołania Komisji Przetargowej oraz regulamin jej pracy i tryb realizacji zakupów, o których mowa w ust. 1, każdy z kierowników gminnych jednostek organizacyjnych określi w ramach wewnętrznych unormowań prawnych jednostki.
4.	Stosownie do postanowień ustawy, naruszenie zasady lub trybu postępowania przy udzielaniu zamówienia publicznego, stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
5.	Odpowiedzialność tego tytułu, zgodnie z ustawą ponosi kierownik gminnej jednostki organizacyjnej, który odpowiada za poprawność merytoryczną i formalną przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym za ustalenie rzetelnych danych oraz celowość, gospodarność i legalność dokonywanych operacji gospodarczych.
6.	Zamówienia publiczne o wartości powyżej 30 000 euro dotyczące bieżącej działalności gminnych jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem Ośrodka Pomocy Społecznej 
w Jednorożcu, mogą być przygotowywane i przeprowadzane wspólnie przez kierowników tych jednostek przy udziale Gminnego Zespołu Oświaty w Jednorożcu, 
a postępowania w sprawie udzielania takich zamówień publicznych – mogą być przeprowadzane przez powołaną jedną wspólną Komisję Przetargową z uwzględnieniem w jej składzie przedstawiciela Zespołu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Gminy. W takim przypadku kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych nie są zobowiązani podejmować działań, o których mowa w ust. 3.
7.	Sposób powołania Komisji Przetargowej oraz regulamin jej pracy i tryb realizacji zakupów, o których mowa w ust. 6, kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych określają wspólnie w ramach odrębnego uregulowania prawnego.
8.	Do czasu przyjęcia uregulowań, o których mowa w ust. 7, należy – przy realizacji zakupów o wartości powyżej 30 000 euro dotyczących bieżącej działalności tych jednostek –  stosować odpowiednio przepisy niniejszego zarządzenia odnoszące się 
do powołania Komisji Przetargowej w gminnej jednostce organizacyjnej oraz dotyczące regulaminu pracy Komisji i trybu realizacji zamówień publicznych w Urzędzie Gminy.
§8.
1.	Zamówienia publiczne dotyczące robót budowlanych dla gminnych jednostek
organizacyjnych przygotowywane są – przy czynnym udziale kierowników gminnych
jednostek organizacyjnych - w ramach Urzędu Gminy w Jednorożcu, a postępowania 
w sprawie udzielania takich zamówień publicznych przeprowadza Komisja Przetargowa, 
o której mowa w§ 3.
2.	Tryb realizacji zakupów towarów i usług o wartości poniżej 30 000 euro kierownicy
gminnych jednostek organizacyjnych określą w ramach swoich wewnętrznych unormowań lub jednego wspólnego uregulowania prawnego kierowników tych jednostek.
§9.
1.	Zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu do zapoznania się 
i stosowania niniejszego zarządzenia. 
2.	Zobowiązuję wszystkich kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do zapoznania się i stosowania niniejszego zarządzenia w zakresie dotyczącym gminnych jednostek organizacyjnych.  
3.	Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Przetargowej oraz Sekretarzowi i Skarbnikowi Gminy.
§10.
Traci moc zarządzenie nr 7/10 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 2 lutego 2010 r. 
w sprawie zasad i trybu postępowania w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz gospodarowania środkami publicznymi z późn. zm.
§11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
WÓJT GMINY JEDNOROŻEC
/-/ Michał Lorenc 
 
| Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar | 
|---|---|---|
| Załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 61/2014 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 30 czerwca 2014 r. | ![]()  | 
            16.82 KB | 
| Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 61/2014 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 30 czerwca 2014 r. | ![]()  | 
            13.50 KB | 
              
  | 
                      |||||||||