Zarządzenie Nr 79/2014
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 1 sierpnia 2014 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu
Na podst. art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. Nr 594 z późn. zm.) Wójt Gminy zarządza, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Jednorożcu, stanowiącym załącznik
do zarządzenia nr 32/2013 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 17 kwietnia 2013 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu (zm. zarz. nr 82/2013
z dn. 15.11.2013, zarz. nr 93/2013 z dn. 17.12.2013, zarz. nr 8/2014 z dn. 29.01.2014 r.,
zarz. nr 14/2014 z dn. 27.02.2014 r., zarz. nr 21/2014 z dn. 21.03.2014 r.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 skreśla się pkt 11;
2) § 15 otrzymuje brzmienie:
„§15. Nadzór w zakresie gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości sprawuje Wójt poprzez wprowadzenie odrębnymi zarządzeniami:
1) zasad i trybu postępowania w zakresie udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30 000 euro,
2) Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.”;
3) w § 17 ust. 1 skreśla się pkt 6;
4) w § 22 pkt 21 otrzymuje brzmienie: „21) nadzór nad prowadzeniem dokumentacji związanej z audytem wewnętrznym i kontrolą zarządczą,”;
5) w § 23 dodaje się pkt 11 w brzmieniu: „11) dekretowanie korespondencji przychodzącej w czasie nieobecności Sekretarza Gminy i Wójta Gminy.”;
6) w § 25 ust. 1 pkt 23 otrzymuje brzmienie:
„23) przestrzeganie zasad udzielania zamówień publicznych oraz Regulaminu wydatkowania środków finansowych na zakupy o wartości poniżej 30.000 EURO,”;
7) w § 25 ust 1 pkt 28 otrzymuje brzmienie:
„ 28) tworzenie dla potrzeb Gminy kwartalnika Gminy i w tym zakresie przekazywanie informacji do GBP”;
8) w § 26 ust. 5 punkty 11 i 12 otrzymują brzmienie:
„ 11) obsługa finansowo-księgowa Urzędu, GBP oraz ich pracowników,
12) obsługa kasowa Urzędu, GBP, OPS, GZO w Jednorożcu oraz szkół będących jednostkami organizacyjnymi Gminy,”;
9) w § 26 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Organizacyjnych
i Kadr należy:
1) gospodarowanie funduszem płac Urzędu;
2) prowadzenie spraw naboru pracowników na stanowiska urzędnicze, służby przygotowawczej, egzaminów końcowych i okresowych ocen pracowników;
3) prowadzenie dokumentacji akt osobowych pracowników Urzędu i kierowników, gminnych jednostek organizacyjnych;
4) terminowe wystawianie skierowań na badania oraz organizowanie szkoleń
w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
5) ewidencjonowanie czasu pracy i sporządzanie planów urlopów pracowników;
6) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta;
7) prowadzenie i udostępnianie zbioru Zarządzeń Wójta;
8) prowadzenie rejestru upoważnień i rejestru pełnomocnictw;
9) prowadzenie rejestrów i ewidencji, o których mowa w Regulaminie Pracy;
10) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu;
11) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych pracowników;
12) przyjmowanie i poświadczanie zeznań świadków celem potwierdzenia określonych stanów prawnych zatrudnienia itp. – na wniosek obywateli;
13) obsługa administracyjna Komisji Świadczeń Socjalnych;
14) ewidencjonowanie materiałów niejawnych;
15) ścisła współpraca z GZUK w zakresie organizacji nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne na rzecz Gminy Jednorożec dla osób skierowanych przez sąd do ich odbycia;
16) współpraca z sądami w zakresie udzielania informacji dotyczących wykonania prac,
o których mowa w pkt 15;
17) wydawanie wszystkim zainteresowanym, włącznie z byłymi pracownikami Spółdzielni Usług Rolniczych w Jednorożcu niezbędnych dokumentów i zaświadczeń na podstawie przekazanej Gminie Jednorożec przez Spółdzielnię dokumentacji;
18) prowadzenie obsługi kadrowej Gminnej Biblioteki Publicznej;
19) obsługa kancelaryjno - biurowa Rady i jej Komisji;
20) nadzór nad wykonywaniem uchwał organów Gminy;
21) prowadzenie rejestru uchwał Rady, wniosków i opinii komisji Rady, wniosków
i interpelacji radnych oraz nadzór nad terminowością załatwiania wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych;
22) prowadzenie i udostępnianie zbioru uchwał Rady Gminy;
23) prowadzenie spraw skarg i wniosków wpływających do Rady Gminy;
24) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem referendów;
25) prowadzanie spraw związanych z wyborami na ławników sądowych.”;
10) w § 26 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy sekretarki należy:
1) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu;
2) obsługa sekretariatu kierownictwa Urzędu, w szczególności prowadzenie całości spraw związanych z wykonywaniem przez Wójta funkcji reprezentacyjnych,
3) nadzór nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji;
4) prowadzenie spraw kancelaryjnych i obsługa sekretariatu Urzędu;
5) przyjmowanie i rozdział oraz prowadzenie ewidencji korespondencji przychodzącej do Urzędu Gminy w Jednorożcu, Rady Gminy i Komisji Gminy Jednorożec
i wychodzącej, także w wersji elektronicznej;
6) udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowania ich do właściwych stanowisk pracy;
7) zapewnienie sprawnej obsługi telefonicznej i faksowej Urzędu;
8) zapewnienie sprawnej obsługi poczty mailowej gminy (gmina@jednorozec.pl)
i skrzynki podawczej e-PUAP;
9) współpraca z koordynatorem czynności kancelaryjnych przy wykonywaniu całości spraw związanych ze stosowaniem instrukcji kancelaryjnej;
10) współpraca z urzędem pocztowym w zakresie korespondencji przychodzącej
i wychodzącej;
11) przekazywanie pism wg właściwości miejscowej i rzeczowej - mylnie skierowanych do Urzędu Gminy;
12) prowadzenie spraw skierowań pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych na szkolenia i kursy;
13) zapewnienie pieczęci i pieczątek dla potrzeb Urzędu;
14) dbanie o estetykę w budynku Urzędu i jego otoczenie, w tym podejmowanie działań oszczędnościowych dotyczących obniżania kosztów funkcjonowania Urzędu;
15) prowadzenie rejestrów i ewidencji, o których mowa w Regulaminie Pracy;
16) prowadzenie biblioteki zakładowej;
17) wywieszanie na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy ogłoszeń i informacji oraz czuwanie nad ich aktualnością;
18) prowadzenie rejestru instytucji kultury i sporządzanie jego odpisów;
19) prowadzenia spraw związanych z obsługą jednostek pomocniczych Gminy - sołectw, w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z wyborami do organów jednostek pomocniczych (sołtysów i rad sołeckich),
b) opracowywanie projektu uchwały w sprawie statutów sołectw,
c) obsługa kancelaryjno-biurowa jednostek pomocniczych Gminy,
d) zwoływanie Zebrań Wiejskich w imieniu Wójta,
e) przekazywanie sołtysom pism i ogłoszeń do wywieszenia na tablicach ogłoszeń,
f) realizacja zadań w zakresie funduszu sołeckiego.”;
11) załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu
pt. „Schemat struktury organizacyjnej Urzędu Gminy w Jednorożcu” otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
1. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
2. Zobowiązuje się stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadr do zapoznania wszystkich pracowników Urzędu Gminy z Regulaminem.
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z wyjątkiem punktów 3, 4, 5, 9, 10 i 11 § 1, które wchodzą w życie z dniem 1 października 2014 r.
WÓJT GMINY JEDNOROŻEC
/-/ Michał Lorenc
Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar |
---|---|---|
Załącznik do zarządzenia Nr 79/2014 | 16.66 KB |
|