Zarządzenie Nr 79/2014
Wójta Gminy Jednorożec 
z dnia 1 sierpnia 2014 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu
Na podst. art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. Nr 594 z późn. zm.) Wójt Gminy zarządza, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Jednorożcu, stanowiącym załącznik 
do zarządzenia nr 32/2013 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 17 kwietnia 2013 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu (zm. zarz. nr 82/2013 
z dn. 15.11.2013, zarz. nr 93/2013 z dn. 17.12.2013, zarz. nr 8/2014 z dn. 29.01.2014 r., 
zarz. nr 14/2014 z dn. 27.02.2014 r., zarz. nr 21/2014 z dn. 21.03.2014 r.)  wprowadza się następujące zmiany:
1)	w § 2 skreśla się pkt 11;
2)	§ 15 otrzymuje brzmienie:
„§15. Nadzór w zakresie gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości sprawuje Wójt poprzez wprowadzenie odrębnymi zarządzeniami: 
1)	zasad i trybu postępowania w zakresie udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30 000 euro,
2)	Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.”;
3)	w § 17 ust. 1 skreśla się pkt 6;
4)	w § 22 pkt 21 otrzymuje brzmienie: „21) nadzór nad prowadzeniem dokumentacji związanej z audytem wewnętrznym i kontrolą zarządczą,”;  
5)	w § 23 dodaje się pkt 11 w brzmieniu: „11) dekretowanie korespondencji przychodzącej w czasie nieobecności Sekretarza Gminy i Wójta Gminy.”;  
6)	w § 25 ust. 1 pkt 23 otrzymuje brzmienie:
„23) przestrzeganie zasad udzielania zamówień publicznych oraz Regulaminu wydatkowania środków finansowych na zakupy o wartości poniżej 30.000 EURO,”;
7)	w § 25 ust 1 pkt 28 otrzymuje brzmienie:
„ 28) tworzenie dla potrzeb Gminy kwartalnika Gminy i w tym zakresie przekazywanie informacji do GBP”;
8)	w § 26 ust. 5 punkty 11 i 12 otrzymują brzmienie:
„ 11) obsługa finansowo-księgowa Urzędu, GBP oraz ich pracowników,
12) obsługa kasowa Urzędu, GBP, OPS, GZO w Jednorożcu oraz szkół będących jednostkami organizacyjnymi Gminy,”;
9)	w § 26 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Organizacyjnych 
i Kadr należy: 
1)	gospodarowanie funduszem płac Urzędu;
2)	prowadzenie spraw naboru pracowników na stanowiska urzędnicze, służby przygotowawczej, egzaminów końcowych i okresowych ocen pracowników;
3)	prowadzenie dokumentacji akt osobowych pracowników Urzędu i kierowników, gminnych jednostek organizacyjnych;
4)	terminowe wystawianie skierowań na badania oraz organizowanie szkoleń 
w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
5)	ewidencjonowanie czasu pracy i sporządzanie planów urlopów pracowników;
6)	prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta;
7)	prowadzenie i udostępnianie zbioru Zarządzeń Wójta;
8)	prowadzenie rejestru upoważnień i rejestru pełnomocnictw;
9)	prowadzenie rejestrów i ewidencji, o których mowa w Regulaminie Pracy;
10)	prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu;
11)	kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych pracowników;
12)	przyjmowanie i poświadczanie zeznań świadków celem potwierdzenia określonych stanów prawnych zatrudnienia itp. – na wniosek obywateli;
13)	obsługa administracyjna Komisji Świadczeń Socjalnych;
14)	ewidencjonowanie materiałów niejawnych;
15)	ścisła współpraca z GZUK w zakresie organizacji nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne na rzecz Gminy Jednorożec dla osób skierowanych przez sąd do ich odbycia;
16)	współpraca z sądami w zakresie udzielania informacji dotyczących wykonania prac, 
o których mowa w pkt 15;
17)	wydawanie wszystkim zainteresowanym, włącznie z byłymi pracownikami Spółdzielni Usług Rolniczych w Jednorożcu  niezbędnych dokumentów i zaświadczeń na podstawie przekazanej Gminie Jednorożec przez Spółdzielnię dokumentacji;
18)	prowadzenie obsługi kadrowej Gminnej Biblioteki Publicznej;
19)	obsługa kancelaryjno - biurowa Rady i jej Komisji;
20)	nadzór nad wykonywaniem uchwał organów Gminy;
21)	prowadzenie rejestru uchwał Rady, wniosków i opinii komisji Rady, wniosków 
i interpelacji radnych oraz nadzór nad terminowością załatwiania wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych;
22)	prowadzenie i udostępnianie zbioru uchwał Rady Gminy;
23)	prowadzenie spraw skarg i wniosków wpływających do Rady Gminy;
24)	prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem referendów;
25)	prowadzanie spraw związanych z wyborami na ławników sądowych.”;
10)	w § 26 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy sekretarki należy:
1)	zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu;
2)	obsługa sekretariatu kierownictwa Urzędu, w szczególności prowadzenie całości spraw związanych z wykonywaniem przez Wójta funkcji reprezentacyjnych,
3)	nadzór nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji;
4)	prowadzenie spraw kancelaryjnych i obsługa sekretariatu Urzędu;
5)	przyjmowanie i rozdział oraz prowadzenie ewidencji korespondencji przychodzącej do Urzędu Gminy w Jednorożcu, Rady Gminy i Komisji Gminy Jednorożec 
i wychodzącej, także w wersji elektronicznej;
6)	udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowania ich do właściwych stanowisk pracy;
7)	zapewnienie sprawnej obsługi telefonicznej i faksowej Urzędu;
8)	zapewnienie sprawnej obsługi poczty mailowej gminy (gmina@jednorozec.pl) 
i skrzynki podawczej e-PUAP;
9)	współpraca z koordynatorem czynności kancelaryjnych przy wykonywaniu całości spraw związanych ze stosowaniem instrukcji kancelaryjnej;
10)	współpraca z urzędem pocztowym w zakresie korespondencji przychodzącej 
i wychodzącej;
11)	przekazywanie pism wg właściwości miejscowej i rzeczowej - mylnie skierowanych do Urzędu Gminy;
12)	prowadzenie spraw skierowań pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych na szkolenia i kursy;
13)	zapewnienie pieczęci i pieczątek dla potrzeb Urzędu;
14)	dbanie o estetykę w budynku Urzędu i jego otoczenie, w tym podejmowanie działań oszczędnościowych dotyczących obniżania kosztów funkcjonowania Urzędu;
15)	prowadzenie rejestrów i ewidencji, o których mowa w Regulaminie Pracy;
16)	prowadzenie biblioteki zakładowej;
17)	wywieszanie na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy ogłoszeń i informacji  oraz czuwanie nad ich aktualnością;
18)	prowadzenie rejestru instytucji kultury i sporządzanie jego odpisów;
19)	prowadzenia spraw związanych  z obsługą jednostek pomocniczych Gminy - sołectw, w szczególności:
a)	prowadzenie spraw związanych z wyborami do organów jednostek pomocniczych (sołtysów i rad sołeckich),
b)	opracowywanie projektu uchwały w sprawie statutów sołectw,
c)	obsługa kancelaryjno-biurowa jednostek pomocniczych Gminy, 
d)	zwoływanie Zebrań Wiejskich w imieniu Wójta,
e)	przekazywanie sołtysom pism i ogłoszeń do wywieszenia na tablicach ogłoszeń,
f)	realizacja zadań w zakresie funduszu sołeckiego.”;
11) załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu 
pt. „Schemat struktury organizacyjnej Urzędu Gminy w Jednorożcu” otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
1.	Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
2.	Zobowiązuje się stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadr do zapoznania wszystkich pracowników Urzędu Gminy z Regulaminem.
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z wyjątkiem punktów 3, 4, 5, 9, 10 i 11 § 1, które wchodzą w życie z dniem 1 października 2014 r.
WÓJT GMINY JEDNOROŻEC
/-/ Michał Lorenc
 
| Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar | 
|---|---|---|
| Załącznik do zarządzenia Nr 79/2014 | ![]()  | 
            16.66 KB | 
              
  | 
                      |||||||||