XML
70/2015

Zarządzenie Nr 70/2015

Wójta Gminy Jednorożec

z dnia 12 sierpnia 2015 r.

 

w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

 

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 199 z późn. zm.), art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§1.

Powołuję organ doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego tzw. Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej Komisją.
Komisja składa się z 7 członków o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanych bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.
Skład Komisji jest następujący:

 1) Pan Rafał Łucki – urbanista;
 2) Pan Marcin Pelc – doradca prawny ds. planowania przestrzennego;
 3)  Pan Paweł Góra – urbanista;
 4)  Pani Marta Piotrak – przedstawiciel Urzędu Gminy;
 5)  Pan Krzysztof Nizielski – przedstawiciel Urzędu Gminy;
 6)  Pan Cezary Świderski – przedstawiciel Urzędu Gminy;
 7)  Pan Krzysztof Grabowski – przedstawiciel Urzędu Gminy.

Komisja będzie działać do odwołania.

 

§2.

Zasady organizacyjne działania Komisji zostały określone w regulaminie pracy stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

 

§3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia nr 70/2015

Wójta Gminy Jednorożec

z dnia 12 sierpnia 2015 r.

 

REGULAMIN PRACY

GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNEJ

 

§1.

Regulamin określa:

organizację wewnętrzną Komisji;
przedmiot pracy Komisji;
tryb działania Komisji;
zakres wydawanych przez Komisję opinii;
zasady finansowania prac Komisji.

 

§2.

Komisja działa na podstawie niniejszego regulaminu.
Siedzibą Komisji jest Urząd Gminy w Jednorożcu.

 

§3.

W skład Komisji wchodzą osoby powołane zarządzeniem Wójta.

 

§4.

Komisja powołana jest do:

opiniowania projektów planów miejscowych;
opiniowania projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
opiniowania analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocen postępów w opracowywaniu planów miejscowych i wieloletnich programów ich sporządzenia w nawiązaniu do ustaleń studiów z uwzględnieniem decyzji zamieszczonych w rejestrach, o których mowa w art. 57 ust. 1-3 i art. 67 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
oraz, w zależności od potrzeb, innych opracowań projektowych.

 

§5.

Tryb działania Komisji:

na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają spośród siebie Przewodniczącego Komisji;
Komisja obraduje na posiedzeniach, których częstotliwość wynikać będzie z potrzeb bieżących Gminy w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego;
posiedzenia Komisji są jawne;
posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji przedstawiając tematy, które mają być przedmiotem opinii;
członkowie Komisji oraz inne osoby przewidziane (zaproszone) do udziału w posiedzeniu Komisji są zawiadamiane o posiedzeniu na co najmniej 7 dni przed jego terminem posiedzenia, dopuszcza się również powiadomienia telefonicznie lub pocztą elektroniczną;
w posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy i koreferenci opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach;
Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej 3 członków Komisji, w tym Przewodniczący;

 

§6.

Posiedzenia Komisji są protokołowane przez Sekretarza Komisji, którego każdorazowo wyznacza Przewodniczący Komisji.
Komisja wydaje swoje stanowisko w formie pisemnej opinii, z uwzględnieniem wyniku dyskusji.
Opinię podpisują wszyscy członkowie Komisji, obecni na posiedzeniu, członkowi Komisji przysługuje prawo złożenia zdania odrębnego, które należy szczegółowo uzasadnić.
W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, podlega on wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.
Obecni na posiedzeniu Komisji podpisują listę obecności.

 

§7.

Przewodniczący Komisji jest upoważniony do zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji.
Opinia Komisji powinna zawierać ocenę jakości dokumentacji pod względem merytorycznym, technicznym, prawnym.
W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno zagadnienie, opinię sporządza się dla każdego zagadnienia oddzielnie.
Posiedzenia Komisji są zwoływane stosownie do potrzeb przez Przewodniczącego Komisji.

 

§8.

Członkowie Komisji, niebędący pracownikami Urzędu za udział w pracach Komisji otrzymują wynagrodzenie określone w umowie zlecenie lub innej umowie cywilnoprawnej.
Członkowie Komisji, niebędący pracownikami Urzędu otrzymują za udział w pracach Komisji wynagrodzenie w wysokości 500,00 zł brutto.
Z członkami tymi zawierana będzie umowa cywilnoprawna.
W zakresie opinii dotyczących zewnętrznych opracowań opiniowanych na podstawie porozumienia zawartego z inną jednostką samorządową wynagrodzenie otrzymują  wszyscy członkowie Komisji.
Podstawą wypłacenia wynagrodzenia jest wpis na listę obecności oraz przedłożenie rachunku.
Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu biorą udział w jej pracach w ramach swoich obowiązków służbowych, czas w pracy Komisji jest równoznaczny z czasem pracy w ramach ich stosunku pracy w Urzędzie.

Podmiot publikującyUrząd Gminy w Jednorożcu
WytworzyłMagdalena Bakuła2015-08-09
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2015-08-10 07:45
Modyfikacja Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2015-09-15 09:09