ROZDZIAŁ I: LEGITYMACJE SŁUŻBOWE
§ 1.
1. Wprowadza sie legitymację służbową, zwaną dalej legitymacją, dla pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu, którym jest ona niezbędna do potwierdzenia zatrudnienia w Urzędzie Gminy podczas wykonywania poza urzędem czynności służbowych określonych w odrębnych przepisach.
2. Legitymacje służbowe pracownikom Urzędu wystawia Wójt Gminy Jednorożec na podstawie zaakceptowanego przez niego wniosku złożonego przez kierownika komórki organizacyjnej,
a w przypadku samodzielnych stanowisk pracy i kierowników przez Sekretarza Gminy
(wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia).
3. Wzór legitymacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
4. Wystawione legitymacje podlegają ewidencji legitymacji służbowych prowadzonej
na stanowisku ds. organizacyjnych i kadr według wzoru stanowiącego załącznik nr 3
do niniejszego zarządzenia.
5. Legitymacja może być wykorzystywana tylko przy wykonywaniu czynności, o których mowa
w ust. 1.
6. Pracownik, któremu wydano legitymację obowiązany jest do jej okazania przed przystąpieniem do wykonywania czynności służbowych, o których mowa w ust. 1
§ 2.
1. Pracownik ds. organizacyjnych i kadr informuje niezwłocznie odpowiednio kierownika komórki organizacyjnej/Sekretarza Gminy o decyzji podjętej przez Wójta w sprawie przyznania legitymacji.
2. Legitymacje przygotowywane są przy współpracy ze stanowiskiem ds. informatyki
i działalności gospodarczej i wydawane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie
14 dni od dnia zaakceptowania przez Wójta wniosku o przyznanie legitymacji.
3. Legitymacja zachowuje ważność do końca roku kalendarzowego, w którym została wydana.
4. Ważność legitymacji służbowej przedłużana jest na kolejny rok kalendarzowy w miesiącu grudniu na stanowisku ds. organizacyjnych i kadr przez użycie pieczęci urzędowej
o średnicy 20 mm z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej,
w otoku Urząd Gminy Jednorożec.
5. Ważność legitymacji może być przedłużona maksymalnie 4-krotnie.
§ 3.
1. Legitymacja podlega wymianie, na pisemny wniosek pracownika składany na stanowisko
ds. organizacyjnych i kadr stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia,
w przypadku:
1) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji uniemożliwiającego zidentyfikowanie osoby posługującej się nią,
2) zmiany danych zawartych w legitymacji (imienia, nazwiska, nazwy stanowiska),
3) braku miejsca na legitymacji na przedłużenie jej ważności na kolejny rok.
2. Składając wniosek o wydanie nowej legitymacji należy zwrócić uszkodzoną, zniszczoną lub nieaktualną legitymację służbową na stanowisko ds. organizacyjnych i kadr.
3. W przypadku utraty legitymacji pracownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie stanowisko ds. organizacyjnych i kadr poprzez złożenie pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 1 i złożenie podpisu w ewidencji legitymacji.
4. Pracownik, który po otrzymaniu nowej legitymacji odzyskał utraconą legitymację obowiązany jest do niezwłocznego jej oddania na stanowisko ds. organizacyjnych i kadr.
§ 4.
1. Pracownik jest zobowiązany zwrócić niezwłocznie na stanowisko ds. organizacyjnych i kadr legitymację służbową w przypadku:
1) nieobecności w pracy trwającej dłużej niż 1 miesiąc spowodowanej chorobą, otrzymaniem urlopu bezpłatnego, macierzyńskiego lub wychowawczego
2) zawieszenia w czynnościach służbowych,
3) zmiany stanowiska pracy lub zakresu czynności powodującej utratę prawa do przeprowadzenia czynności służbowych, o których mowa w § 1 ust. 1,
4) ustania stosunku pracy,
5) okoliczności wymienionych w § 3 ust 1.
2. W przypadku ustania okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 aktualne legitymacje wydawane są ponownie pracownikom.
3. Ponowne wydanie tej samej legitymacji wymaga wpisu w ewidencji pod nową pozycją.
ROZDZIAŁ II: IDENTYFIKATORY SŁUŻBOWE
§ 5.
1. Pracownicy Urzędu Gminy w Jednorożcu zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych,
pomocy administracyjnej i kasjera na czas zatrudnienia otrzymują identyfikatory według wzoru określonego w załączniku nr 5 do niniejszego zarządzenia, które są obowiązani używać przy wykonywaniu swoich zadań, realizując zasadę jawności działalności organów publicznych.
2. Identyfikatory otrzymują również stażyści, których miejscem pracy jest Urząd Gminy
w Jednorożcu.
3. Pracownicy, o których mowa w ust. 1 i stażyści obowiązani są nosić identyfikatory
w widocznym miejscu przyczepione do smyczy zawieszonej na szyi, w sposób umożliwiający identyfikację pracownika/ stażystę przez klienta Urzędu.
4. Po zakończeniu pracy pracownicy/stażysci zobowiązani są pozostawić identyfikatory
w Urzędzie w biurkach.
5. Stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadr prowadzi ewidencję wystawionych identyfikatorów według wzoru określonego w załączniku nr 6 do niniejszego zarządzenia oraz zleca ich graficzne przygotowanie i wydrukowanie pracownikowi ds. informatyki
i działalności gospodarczej.
6. Identyfikatory wydawane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zatrudnienia, przyjęcia na staż lub od dnia złożenia wniosku o wydanie nowego identyfikatora.
§ 6.
1. W przypadku utraty, uszkodzenia lub zniszczenia identyfikatora bądź zmiany danych zawartych w identyfikatorze (imię, nazwisko, stanowisko pracy, komórka organizacyjna) pracownik występuje na stanowisko ds. organizacyjnych i kadr z wnioskiem o wydanie nowego identyfikatora i załącza jednocześnie do wniosku zniszczony, uszkodzony
lub nieaktualny identyfikator.
2. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 7 do niniejszego zarządzenia.
3. Pracownik, który po otrzymaniu nowego identyfikatora odzyskał utracony identyfikator obowiązany jest do niezwłocznego jego oddania na stanowisko ds. organizacyjnych i kadr.
4. Identyfikator podlega zwrotowi w przypadku ustania stosunku pracy.
ROZDZIAŁ III: POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 7.
1. Pracownicy obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych i identyfikatorów, chronić je przed utratą, uszkodzeniem i zniszczeniem.
2. Pracownicy nie mogą odstępować legitymacji służbowych i identyfikatorów innym osobom oraz posługiwać się nimi poza godzinami pracy.
3. Przepisy Rozdziału I pn. Legitymacje służbowe mają zastosowanie także dla inkasenta opłaty targowej.
§ 8.
1. Zobowiązuje się:
1) stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadr do:
a) zapoznania wszystkich pracowników Urzędu Gminy z niniejszym zarządzeniem,
b) w terminie do 30 września 2013 r. przygotowanie i wydania pracownikom legitymacji służbowych,
c) w terminie do 16 sierpnia 2013 r. przygotowanie i wydania pracownikom/stażystom identyfikatorów służbowych,
2) kierowników i Sekretarza Gminy do analizy obowiązków służbowych pracowników
i w przypadku stwierdzenia potrzeby wystawienia legitymacji służbowej, złożenia wniosku o którym mowa w § 1 ust. 2 zarządzenia w terminie do 16 sierpnia 2013 r.
2. W przypadku nieobecności w pracy pracownika zatrudnionego na stanowisku
ds. organizacyjnych i kadr wszelkie czynności wynikające z niniejszego zarządzenia wykonuje pracownik go zastępujący.
§ 9.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Michał Lorenc
/-/
Wójt Gminy Jednorożec