ZARZĄDZENIE NR 67/2016
WÓJTA GMINY JEDNOROŻEC
z dnia 30 sierpnia 2016 r.
w sprawie powołania Komisji Powypadkowej dla rozpatrywania okoliczności i przyczyn zdarzeń wypadkowych pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 446/, §4 i §5 ust.2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy /Dz. U. z 2009 r. Nr 105, poz. 870), zarządzam, co następuje:
§ 1.
Powołuję zespół powypadkowy w składzie:
1) Krzysztof Drężek - Przewodniczący Komisji -Inspektor ds. BHP.
2) Iwonę Więcek - Członek Komisji – Kierownik Gminnego Zespołu Usług Komunalnych Urzędu Gminy w Jednorożcu
do ustalenia przyczyn i okoliczności wypadku przy pracy w Urzędzie Gminy w Jednorożcu jakiego doznał w dniu 30 sierpnia 2016 r. pracownik Robert Świderski.
§ 2.
Zadaniem Komisji jest każdorazowo:
1) rzetelne i dokładne ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku;
2) ustalenie kwalifikacji prawnej zdarzenia (wypadek w pracy, zrównany z wypadkiem przy pracy, wypadek w drodze do/z pracy i inne);
3) sporządzenie protokołu powypadkowego, karty wypadku oraz innej niezbędnej dokumentacji;
4) współpraca z Referatem Finansów i Budżetu oraz ZUS w celu wypłaty należności świadczeń osobom poszkodowanym.
§ 3.
W przypadku nieobecności oraz braku możliwości uczestnictwa którejkolwiek z ww. osób w pracach komisji, skład komisji wyznaczonej do rozpatrzenia okoliczności i przyczyn konkretnego wypadku może ulec zmianie w drodze zarządzenia Wójta.
§ 4.
Wykonanie zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. BHP.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Jednorożec
/-/ Krzyszof Stancel