Przejdź do treści
Urząd Gminy w Jednorożcu Logo jednostki
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Gminny Zespół Usług Komunalnych
Kierownik Zepołu: mgr inż. Krzysztof Nizielski
tel: (29) 751 83 66, 690591969
e-mail: k.nizielski@jednorozec.pl; gzuk@jednorozec.pl


Pracownicy Gminny Zespół Usług Komunalnych:
Budynek Urzędu Gminy w Jednorożcu przy ulicy Odrodzenia 14:

Inspektor ds. rozliczania opłat egzekucji należności komunalnych i zasobów komunalnych
mgr Celina Merchel

pokój nr 7 (piętro)
tel. (29) 751 70 46 lub (29) 751 83 92 wew. 46
e-mail: c.merchel@jednorozec.pl
zastępstwo:
Daniel Rzosiński
pokój nr 7 (piętro)
tel. (29) 751 70 46 lub (29) 751 83 92 wew. 46
e-mail: d.rzosinski@jednorozec.pl

Inspektor ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej 
mgr Iwona Wilga

pokój nr 7 (piętro)
tel. (29) 751 70 46 lub (29) 751 83 92 wew. 46
e-mail: i.wilga@jednorozec.pl
zastępstwo:
mgr inż. Izabela Opalach
pokój nr 7 (piętro)
tel. (29) 751 70 46 lub (29) 751 83 92 wew. 46
e-mail: i.opalach@jednorozec.pl

Podinspektor ds. ochrony danych osobowych, informatyki i infrastruktury
Marcin Jesionek

pokój nr 12 (piętro)
tel. (29) 751 70 39 lub (29) 751 83 92 wew. 39
e-mail: m.jesionek@jednorozec.pl

Inspektor ds.rozliczeń opłat komunalnych
mgr Jarosław Nizielski

pokój nr 14 (piętro)
tel. (29) 751 70 38 lub (29) 751 83 92 wew. 38
e-mail: j.nizielski@jednorozec.pl


Budynek Urzędu Gminy w Jednorożcu przy ulicy Zielonej 30:

Kierownik Zepołu: mgr inż. Krzysztof Nizielski
pokój nr 1 (parter)
tel: (29) 751 83 66, 690591969
e-mail: k.nizielski@jednorozec.pl; gzuk@jednorozec.pl

Podinspektor ds. gospodarki komunalnej
mgr Mariusz Czaplicki

pokój nr 3 (parter)
tel. (29) 751 83 66
e-mail: m.czaplicki@jednorozec.pl

Inspektor ds. rozliczeń finansowych
mgr Justyna Kulesza

pokój nr 2 (parter)
tel. (29) 751 83 66
e-mail: j.kulesza@jednorozec.pl

Pomoc administarcyjna ds. gospodarki komunalnej
Dariusz Wilga

pokój nr 2 (parter)
tel. (29) 751 83 66
e-mail: d.wilga@jednorozec.pl

Inne stanowiska pomocnicze i obsługi: inkasent opłat lokalnych, kierowcy, opiekun dzieci i młodzieży, konserwatorzy OSP, mechanik samochodowy, konserwatorzy wodociągów, konserwator oczyszczalni ścieków, robotnicy gospodarczy, rzemieślnik wykwalifikowany-elektromonter, sprzątaczki.
 
 
  Do zakresu działania Gminnego Zespołu Usług Komunalnych należy:

1) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska, w szczególności:
a) opracowywanie i aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska w gminie oraz programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Jednorożec,
b) opracowywanie programów zrównoważonego rozwoju w gminie,
c) ustalenie zadań i podejmowanie działań na rzecz zapewnienia warunków służących ochronie środowiska wynikających z zasady zrównoważonego rozwoju oraz przestrzegania przepisów ochrony środowiska na terenie Gminy,
d) realizacja zadań związanych z usuwaniem azbestu,
e) prowadzenie elektronicznej bazy azbestowej,
f) uzgadnianie projektów uchwał rady powiatu wyznaczających obszary ciche
w aglomeracji lub obszary ciche poza aglomeracją,
g) wnioskowanie o wymierzanie kar pieniężnych za naruszanie wymagań ochrony środowiska,
h) realizacja zadań dotyczących udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie
w trybie i na zasadach przepisów dotyczących dostępu do informacji o środowisku
i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym prowadzenie
z udziałem społeczeństwa postępowań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko,
i) ustalanie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości z zakresu hałasu
i wibracji,
j) przygotowywanie projektów decyzji określających zakres i sposób wykonywania obowiązków dot. wymagań sanitarnych i ochrony środowiska,
k) w terminie do 31 marca każdego roku naliczanie i - w zależności od potrzeb - przekazywanie opłat za korzystanie ze środowiska;
l) pozyskiwanie w terminie do 31 marca każdego roku informacji z gminnych jednostek organizacyjnych o dokonanych opłatach za korzystanie ze środowiska i kopii sprawozdań z tego zakresu
m) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
n) wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie:
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
oraz przygotowywanie odpowiednich projektów uchwał w tym zakresie i prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji o udzielonych i cofniętych zezwoleniach,
ł) wnioskowanie o wymierzanie kar pieniężnych za naruszanie wymagań ochrony środowiska,
o) bieżące śledzenie możliwości pozyskania środków pomocowych UE i innych dostępnych funduszy krajowych i zagranicznych z zakresu ochrony środowiska;
2) realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach;
3) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, w szczególności czasowym lub stałym odebraniem właścicielowi zwierząt w przypadku znęcania się nad nimi, wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną, opracowywanie i realizacja programu opieki nad bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
4) zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych;
5) eksploatacja oraz zapewnienie właściwego funkcjonowania obiektów i urządzeń komunalnych;
6) przygotowywanie okresowych analiz potrzeb oraz planów remontów obiektów gminnych wynikających ze stanu technicznego obiektów i urządzeń mienia gminnego
7) opracowywanie i realizacja uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobami mieszkaniowymi;
8) utrzymanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów
i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych Gminy oraz lokali mieszkalnych i użytkowych;
9) zabezpieczenie odpowiedniej jakości wody pitnej dla mieszkańców;
10) likwidacja dzikich wysypisk śmieci oraz utrzymanie i zabezpieczenie byłego gminnego składowiska odpadów komunalnych;
11) eksploatacja i utrzymanie targowisk i miejsc targowych oraz pobór opłat targowych na terenie gminy i nadzór nad pracą osób pobierających opłatę;
12) przygotowywanie kalkulacji kosztów funkcjonowania obiektów i urządzeń gospodarki komunalnej;
13) utrzymanie i pielęgnacja zieleni;
14) utrzymanie miejsc pamięci narodowej;
15) kontrola przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku
w gminie;
16) zabezpieczenie oświetlenia ulic, w tym konserwacja i rozliczanie zużycia energii elektrycznej;
17) wykonywanie remontów, konserwacji i utrzymanie dróg gminnych, włącznie z zimowym utrzymaniem, a także utrzymanie czystości dróg gminnych (i powiatowych), ulic oraz placów na terenie gminy;
18) zabezpieczenie drożności sieci kanalizacji deszczowych;
19) prowadzenie w ramach porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Przasnyszu nadzoru nad konserwacją urządzeń melioracji wodnych szczegółowych;
20) zapewnienie drożności rowów i przepustów na terenie nieruchomości gminnych, w tym organizowanie i nadzór nad wykonywaniem przez pracowników fizycznych robót zapewniających drożność rowów melioracyjnych, mostów;
21) prowadzenie gospodarki samochodowej i sprzętu budowlanego będącego na stanie Urzędu Gminy, w tym zaopatrywanie i rozliczanie zużycia paliw, naprawy samochodów
i sprzętu oraz ich rozliczanie, wykonywanie usług transportowych, w tym dowożenie uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych;
22) składanie wniosków do Zespołu Inwestycji i Rozwoju celem przeprowadzenia postępowania o zamówienia publiczne (w tym ścisła współpraca w przygotowywaniu SIWZ oraz dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania);
23) rozpoznanie rynku dostawców materiałów, robót i wybór najkorzystniejszej oferty oraz przygotowywanie zleceń wychodzących celem zapewnienia niezbędnych zakupów do realizacji zadań przez GZUK;
24) w zakresie Ochotniczej Straży Pożarnej:
a) nadzór nad zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, w tym zabezpieczeniem zaopatrzenia w paliwo, rozliczaniem i pełnieniem nadzoru nad prowadzeniem gospodarki materiałowej przez OSP, naliczaniem ekwiwalentów, ubezpieczeniami, organizacją szkoleń BHP dla strażaków ochotników,
b) przygotowanie, realizacja i rozliczanie inwestycji obiektów i zakupów OSP realizowanych bez udziału środków pozabudżetowych i w tym zakresie współpraca z Zespołem Inwestycji i Rozwoju oraz Referatem Finansów i Budżetu
c) przygotowywanie niezbędnych wniosków dot. pozyskania funduszy na realizację zadań i rozwój OSP zgodnie z wytycznymi danego programu, przygotowywanie dokumentacji, realizacja oraz rozliczanie finansowe inwestycji w trybie i na zasadach ustalonym przez dysponenta środków, w tym współpraca z Referatem Finansów i Budżetu w zakresie terminowego przepływu środków (dot. wniosków składanych na realizację małych inwestycji – remonty obiektów straży pożarnych – oraz wszelkich zakupów na rzecz OSP typu: zakup samochodów, sprzętu przeciwpożarowego),
d) przygotowywanie wniosków dot. pozyskania funduszy na zakup umundurowania dla OSP;
25) zapewnienia utrzymania porządku i czystości na terenie gminy Jednorożec, w szczególności:
a) utrzymanie czystości nieruchomości obiektów komunalnych, na drogach, ulicach
i chodnikach, przystankach PKS, rowach przydrożnych oraz miejscach pamięci narodowej oraz pozostałych gruntach będących w zasobach gminnych itp.,
b) wykonywanie zadań prewencyjnych i kontrolnych na terenie gminy z zakresu porządku publicznego, wynikających z ustaw i przepisów gminnych,
c) współdziałania w sytuacjach szczególnych z odpowiednimi służbami gminy, OSP
i policji w zakresie ratowania życia, zdrowia i mienia mieszkańców, usuwaniu awarii
i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zdarzeń,
d) współdziałania z innymi służbami w utrzymaniu porządku i czystości na terenie gminy, w tym także z organizatorami zgromadzeń i imprez przygotowywanych przez gminne jednostki organizacyjne;
26) planowanie i znakowanie ulic, placów i miejscowości odpowiednimi znakami/witaczami/ tablicami informacyjnymi na terenie gminy oraz zapewnienie odpowiedniego ich utrzymania – realizacja zarządzenia Wójta w tym zakresie;
27) realizacja zadań z zakresie gospodarki odpadami, w szczególności:
a) opiniowanie wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
b) przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ich weryfikacja,
c) w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji wydawanie decyzji określającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
d) wydawanie decyzji w sprawach usunięcia odpadów,
e) prowadzenie ewidencji odpadów,
f) prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej dotyczącej gospodarki odpadami,
g) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
h) prowadzenie egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami,
i) dokonywanie corocznej analizy gospodarki odpadami oraz sporządzanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi;
28) opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy/ zarządzeń Wójta Gminy dotyczących m.in. gospodarowania odpadami komunalnymi, określania zasad gospodarki odpadami na terenie Gminy, utrzymania czystości i porządku w gminie, zasad udostępniania sprzętu budowlanego, maszyn komunalnych będących na wyposażeniu Urzędu Gminy
w Jednorożcu;
29) prowadzenie spraw wydawania warunków technicznych na wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego i ich odbioru;
30) egzekwowanie obowiązku przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej;
31) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej, w szczególności dokonywanie przeglądów stanu urządzeń
i obiektów i prowadzenie książki obiektów oraz prowadzenie analizy potrzeb remontowych i utrzymaniowych obiektów i urządzeń;
32) bieżące zagospodarowanie i utrzymanie przestrzeni publicznych gminy w należytym porządku oraz tworzenie terenów zieleni;
33) administrowanie gospodarką wodną i ściekową;
34) współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w realizacji prac społecznie użytecznych wykonywanych w zakresie gospodarki komunalnej;
35) bezpośredni nadzór i kontrola nad osobami skierowanymi przez sąd celem odbycia prac społecznych na rzecz Gminy Jednorożec i ścisła współpraca ze stanowiskiem
ds. organizacyjnych i kadr w zakresie przekazywania informacji na temat wykonania prac przez ww. osoby;
36) przygotowywania projektów aktów prawnych regulujących wysokość stawek i opłat usług komunalnych (woda, ścieki, odpady) oraz mieszkaniowych gminy i dziennej opłaty targowej;
37) przygotowywanie zasad polityki lokalowej na terenie Gminy;
38) przygotowywanie umów z dostawcami odpadów, odbiorcami wody i najemcami lokali;
39) rozliczanie i kontrola prawidłowości przekazywania przez inkasentów należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej;
40) stosowanie ulg i umorzeń należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej
i mieszkaniowej, w tym prowadzenie spraw udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
41) windykacja należności budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej i mieszkaniowej
42) sporządzanie analiz budżetowych dotyczących gospodarki komunalnej i mieszkaniowej;
43) prowadzenie spraw odcięć wody w stosunku do dłużników opłaty za wodę oraz poboru kar z tytułu nielegalnego poboru wody, odprowadzania ścieków i usuwania odpadów;
44) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem robót publicznych, robót interwencyjnych i prac społecznie użytecznych stosownie do ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
45) nadzór nad właściwą realizacją systemem gospodarczym planu remontów i modernizacji obiektów gminnych oraz planów remontów i modernizacji dróg gminnych, kształtowaniem i tworzeniem terenów zielonych na terenie gminy;
46) remont infrastruktury drogowej (drogi, chodniki itp.).

Podmiot publikujący
WytworzyłMarcin Jesionek - Adminstrator BIP2008-08-08 00:00
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2008-08-08 09:46
Modyfikacja Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2018-02-28 08:12
Urząd Gminy w Jednorożcuul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec tel. (29) 751-70-30 email: gmina@jednorozec.pl


Wygenerowano: 23 listopada 2024r. 13:21:18
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.