Przejdź do treści
Urząd Gminy w Jednorożcu Logo jednostki
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Od:
Inspektor ds. Obronnych, Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Archiwum

mgr Sylwia Ebing-Roguska

pokój nr 15 (piętro)
tel. (29) 751-70-30 wew. 53
e-mail: s.ebing-roguska@jednorozec.pl

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Obronnych, Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Archiwum należy:

  1. prowadzenie spraw  obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, w tym kwalifikacji wojskowej;
  2. współdziałanie z organami wojskowymi w celu realizacji zadań wynikających z  ustawy
    o powszechnym obowiązku obrony RP;
  3. prowadzenie spraw obronnych, w tym:
  1. opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
  2. opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,
  3. opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosowanych programów obronnych,
  4. opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia Gminy na potrzeby obronne,
  5. realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania wójta gminy zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
  6. opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia wójta gminy wprowadzającego ww. regulamin w życie,
  7. opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
  8. opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
  9. analiza wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
  10. opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
    a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
  11. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy, pracowników
    i radnych od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  12. opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
  13. planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych;
  1. prowadzenie i obsługa akcji kurierskiej;
  2. realizacja zadań związanych z obroną cywilną, w tym:
  1. dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
  2. opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej,
  3. opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
  4. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
  5. organizowanie szkolenia ludności  w zakresie obrony cywilnej,
  6. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania
    oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
  7. tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
  8. przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
  9. planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych
    oraz pomocy  medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
  10. planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
  11. planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia
    na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
  12. wyznaczenie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielenia pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy,
  13. zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
  14. zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne
    i umundurowanie niezbędne do wykonania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
  15. integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych, i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
  16. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczącego obrony cywilnej
    i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
  17. inicjowanie działalności naukowo-badawczej i standaryzacyjnej dotyczącej obrony cywilnej,
  18. współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
  19. zapewnienie warunków do odbywania zasadniczej służby w obronie cywilnej,
  20. opiniowanie wniosków w sprawie tworzenia formacji obrony cywilnej, w których jest odbywana zasadnicza służba w obronie cywilnej,
  21. opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań,
  22. współpraca  z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego
    i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
  23. kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych,
  24. ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek
  25. organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć
    w zakresie  obrony cywilnej,
  26. organizowanie i prowadzenie szkolenia ratowników odbywających zasadniczą służbę w obronie cywilnej,
  27. przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych;
  1. realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, w tym:
  1. kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
  2. realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
  • realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
  • opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego,
  1. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów
    z zakresu zarządzania kryzysowego,
  2. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin,
  3. zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
  4. organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej oraz innych nałożonych na Gminę przepisami ustawy o zarządzeniu kryzysowym,
  5. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu zarządzania Kryzysowego;
  1. prowadzenie spraw zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wpisywanie zezwoleń do CEIDG;
  2. prowadzenie spraw ochrony zdrowia i przeciwdziałania alkoholizmowi, w tym współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem opieki zdrowotnej mieszkańcom Gminy i realizacją Narodowego Programu Ochrony Zdrowia;
  3. prowadzenie spraw z zakresu porządku i bezpieczeństwa publicznego, w tym bezpieczeństwa imprez masowych;
  4. prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o zgromadzeniach;
  5. prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków, w tym ochroną miejsc pamięci narodowej;
  6. obsługa gospodarcza Urzędu;
  7. prowadzenie spraw zabezpieczenia socjalnego, bhp pracowników Urzędu;
  8. prowadzenie archiwum Urzędu;
  9. pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych wynikających z instrukcji kancelaryjnej.”.
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Jednorożcu
WytworzyłMarcin Jesionek - Adminstrator BIP2008-08-08
Publikujący Marcin Jesionek - Administrator BIP 2019-08-01 14:04
Modyfikacja Marcin Jesionek - Administrator BIP 2024-08-21 10:03
Ostatnio dodane
Aktualności
data dodania: 2024-10-22
Uchwały/Zarządzenia
data dodania: 2018-01-15
data dodania: 2018-01-04
data dodania: 2018-01-02
data dodania: 2018-01-02
data dodania: 2017-12-29
Przetargi
Wyniki przetargów
data dodania: 2010-07-19
Treści
data dodania: 2024-12-03
data dodania: 2024-12-02
data dodania: 2024-11-25
Newsletter
Urząd Gminy w Jednorożcuul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec tel. (29) 751-70-30 email: gmina@jednorozec.pl


Wygenerowano: 03 grudnia 2024r. 17:48:02
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.