Przejdź do treści
Urząd Gminy w Jednorożcu Logo jednostki
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych, Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego, Gospodarczych i Archiwum
 

mgr Sylwia Ebing-Roguska

pokój nr 15 (piętro)
tel. (29) 751-83-92 wew. 53
e-mail: s.ebing-roguska@jednorozec.pl

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Obronnych, Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego, Gospodarczych i Archiwum należy:
1)    prowadzenie spraw  obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, w tym kwalifikacji wojskowej;
2)    współdziałanie z organami wojskowymi w celu realizacji zadań wynikających z  ustawy
o powszechnym obowiązku obrony RP;
3)    prowadzenie spraw obronnych, w tym:
a)    opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
b)    opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej,
c)    opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosowanych programów obronnych,
d)    opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia Gminy na potrzeby obronne,
e)    realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania wójta gminy zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
f)    opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia wójta gminy wprowadzającego ww. regulamin w życie,
g)    opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
h)    opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
i)    analiza wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji
o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony,
j)    opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów,
k)    prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
l)    opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
m)    planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych;
4)    prowadzenie i obsługa akcji kurierskiej;
5)    realizacja zadań związanych z obroną cywilną, w tym:
a)    dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
b)    opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej,
c)    opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
d)    organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
e)    organizowanie szkolenia ludności  w zakresie obrony cywilnej,
f)    przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
g)    tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
h)    przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
i)    planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocyprzedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności,
j)    planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
k)    planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
l)    wyznaczenie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielenia pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy,
m)    zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
n)    zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,
o)    integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych, i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
p)    opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczącego obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej,
q)    inicjowanie działalności naukowo-badawczej i standaryzacyjnej dotyczącej obrony cywilnej,
r)    współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
s)    zapewnienie warunków do odbywania zasadniczej służby w obronie cywilnej,
t)    opiniowanie wniosków w sprawie tworzenia formacji obrony cywilnej, w których jest odbywana zasadnicza służba w obronie cywilnej,
u)    opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań,
v)    współpraca  z pełnomocnikami wojewodów do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań,
w)    kontrolowanie przygotowania formacji obrony cywilnej i ratowników do prowadzenia działań ratowniczych,
x)    ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek
y)    organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na ich terenie, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie  obrony cywilnej,
z)    organizowanie i prowadzenie szkolenia ratowników odbywających zasadniczą służbę w obronie cywilnej,
aa)    przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych;
6)    realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, w tym:
a)    wykonanie, wprowadzenie, aktualizowanie i przechowywanie dokumentacji Gminnego Zespołu Reagowania  Kryzysowego, zwanego dalej „zespołem”,
b)    opracowanie rocznego planu reagowania kryzysowego i po akceptacji wójta wdrożenie procedury jego uzgodnienia z odpowiednimi podmiotami, instytucjami
i organami,
c)    składanie propozycji zadań do rocznego planu działania  zespołu,
d)    uczestniczenie w posiedzeniach zespołu,
e)    prowadzenie obsługi kancelaryjno – biurowej,
f)    wykonywanie kart zadań i raportów odbudowy,
g)    współorganizowanie ćwiczeń zespołu i czynny w nich udział,
h)    opracowywanie raportów z ćwiczeń,
i)    składanie propozycji w zakresie wyposażenia i warunków technicznych działania zespołu;
7)    prowadzenie spraw zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
8)    prowadzenie spraw ochrony zdrowia i przeciwdziałania alkoholizmowi, w tym współpraca
z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem opieki zdrowotnej mieszkańcom Gminy i realizacją Narodowego Programu Ochrony Zdrowia;
9)    prowadzenie spraw z zakresu porządku i bezpieczeństwa publicznego, w tym bezpieczeństwa imprez masowych;
10)    prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o zgromadzeniach;
11)    prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o zbiórkach publicznych;
12)    prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków, w tym ochroną miejsc pamięci narodowej;
13)    obsługa gospodarcza Urzędu;
14)    prowadzenie spraw dot. zabezpieczenia technicznego i ppoż. budynku Urzędu;
15)    prowadzenie spraw zabezpieczenia socjalnego, bhp i ppoż. pracowników Urzędu;
16)    prowadzenie archiwum Urzędu;
17)    pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych wynikających z instrukcji kancelaryjnej.

Podmiot publikujący
WytworzyłMarcin Jesionek - Adminstrator BIP2008-08-08 00:00
Publikujący Marcin Jesionek - Administrator BIP 2019-08-01 14:04
Modyfikacja Marcin Jesionek - Administrator BIP 2019-08-01 14:04
Urząd Gminy w Jednorożcuul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec tel. (29) 751-70-30 email: gmina@jednorozec.pl


Wygenerowano: 03 lipca 2024r. 07:45:57
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.