Przejdź do treści
Urząd Gminy w Jednorożcu Logo jednostki
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
75/2015

Zarządzenie Nr 75/2015

Wójta Gminy Jednorożec

z dnia 27 sierpnia 2015 roku

 

w sprawie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć w niej ujętych za I półrocze 2015 roku.

Na podstawie art. 266 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2013, poz. 885 z późn. zm.). oraz § 2 Uchwały Nr XI/43/2011 Rady Gminy Jednorożec z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć w niej ujętych, Wójt Gminy zarządza, co następuje:

§ 1

Wójt Gminy Jednorożec przedstawia informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć w niej ujętych za I półrocze 2015 roku obejmującą:

1. Część opisową,

2. Część tabelaryczną zawierającą załączniki:

- załącznik Nr 1 – zestawienie poszczególnych kategorii ekonomicznych ujętych w wieloletniej prognozie finansowej oraz stopień realizacji,

- załącznik Nr 2 – zestawienie planowanych i wykonanych wydatków na poszczególne przedsięwzięcia.

§ 2

Informację przekazuje się:

- Radzie Gminy Jednorożec,

- Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ OPISOWA

 

Rada Gminy Jednorożec Uchwałą Nr III/11/2014 z dnia 23 grudnia 2014 roku uchwaliła Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Jednorożec na lata 2015–2026 oraz wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2015-2018.

W trakcie I półrocza 2015 roku dokonano zmian w wieloletniej prognozie finansowej uchwałami Rady Gminy oraz zarządzeniami Wójta Gminy.

Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Jednorożec na dzień 30 czerwca 2015 określa:

Planowane dochody ogółem w kwocie 33.025.251,61 zł, w tym:

- dochody bieżące – 25.299.429,62 zł;

- dochody majątkowe – 7.725.821,99 zł.

W I półroczu 2015 roku dochody zostały wykonane w 49,30 % tj. w kwocie 16.281.920,60 zł, w tym:

- dochody bieżące – 14.305.868,61 zł;

- dochody majątkowe – 1.976.051,99 zł.

W dochodach bieżących największy udział stanowią subwencje otrzymywane z Ministerstwa Finansów, które w I półroczu 2015 roku zostały wykonane w kwocie 8.328.774,00 zł Pozostałą kwotę dochodów bieżących stanowią dotacje i dochody własne, które w I półroczu 2015 roku zostały wykonane w kwocie 5.977.094,61 zł.

W dochodach majątkowych największy udział stanowi dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego – kwota 1.113.423,20 zł, dotacja z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich - kwota 823.773,80 zł.

Dochody ze sprzedaży mienia komunalnego gminy wpłynęły w kwocie 33.366,99 zł, wpłaty od mieszkańców na przydomowych oczyszczalni ścieków wpłynęły w kwocie 5.488,00 zł. Dotacja z Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz dotacja ze Starostwa Powiatowego w Przasnyszu w I półroczu 2015 roku nie wpłynęły.

Planowane wydatki ogółem w kwocie 35.540.851,72 zł, w tym:

- wydatki bieżące – 21.718.821,46 zł tj. wydatki bieżące na obsługę długu – 390.000,00 zł (spłata odsetek od wcześniej zaciągniętych pożyczek oraz od emisji obligacji komunalnych oraz prowizja od emisji obligacji komunalnych), na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 10.204.850,86 zł, wydatki Rady Gminy i Urzędu Gminy – 1.755.568,00 zł, pozostała kwota wydatków bieżących przeznaczona jest na zadania statutowe, na dotacje na zadania bieżące, świadczenia na rzecz osób fizycznych, wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, wydatki na zadania zlecone, rządowe, powierzone, wydatki na działalność w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomani;

- wydatki majątkowe – 13.822.030,26 zł, w tym 13.346.981,26 zł wydatki majątkowe na przedsięwzięcia realizowane w 2015 roku.

W I półroczu 2015 roku wydatki zostały wykonane w 43,14 % tj. w kwocie 15.330.967,66 zł, w tym:

- wydatki bieżące – 11.686.702,54 zł (53,81 % planu) tj. wydatki bieżące na obsługę długu – 176.622,09 zł (spłata odsetek od wcześniej zaciągniętych pożyczek i emisji obligacji komunalnych oraz prowizja od emisji obligacji komunalnych), na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 5.311.365,66 zł, wydatki Rady Gminy i Urzędu Gminy – 1.079.101,75 zł, pozostała kwota wydatków bieżących przeznaczona jest na zadania statutowe, na dotacje na zadania bieżące, świadczenia na rzecz osób fizycznych, wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, wydatki na zadania zlecone, rządowe, powierzone, wydatki na działalność w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomani – 5.119.613,04 zł.

- wydatki majątkowe – 3.644.265,12 zł.

Wydatki bieżące objęte limitem art. 226 ust. 4 ufp zostały zaplanowane w kwocie 557.843,00 zł, wykonane w kwocie 277.901,89 zł, natomiast wydatki majątkowe objęte limitem art. 226 ust. 4 ufp zaplanowane w kwocie 12.789.138,26 zł, wykonane w kwocie 3.002.981,92 zł.

Planowane przychody wynoszą 4.428.627,48 zł (3.700.000,00 zł – obligacje komunalne, 286.118,48 zł – pożyczka w Banku Gospodarstwa Krajowego, 442.509,00 zł – wolne środki). Wykonane przychody budżetu wynoszą 2.821.664,75 zł tj. 1.700.000,00 zł – obligacje komunalne, 629.577,11 zł – pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego, 492.087,64 zł –wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w

Planowane rozchody w kwocie 1.913.027,37 zł, wykonane w łącznej kwocie 644.348,45 zł tj. 171.600,00 zł - spłata wcześniej zaciągniętej pożyczki Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, 472.748,45 zł – spłata wcześniej zaciągniętej pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego na zadanie pn. „Zwiększenie dostępności podstawowych usług komunalnych świadczonych przez Gminę Jednorożec”. Planowany wykup obligacji komunalnych w kwocie 500.000,00 zł w banku PKO BP SA  nie został dokonany.

Kwota długu pozostała do spłaty – 11.812.137,55 zł - pożyczka zaciągnięta w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (170.236,92 zł), obligacje komunalne (10.700.000,00 zł) oraz pożyczka długoterminowa w Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie (589.442,63 zł) i pożyczka krótkoterminowa w Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie (352.458,00 zł).

Planowana łączna kwota spłaty zobowiązań w 2015 roku wynosi 6,94 %, faktyczna łączna spłata zobowiązań do planowanych dochodów ogółem w I półroczu 2015 roku wynosi 2,46 %

Planowany wskaźnik zadłużenia gminy wynosi 36,94 %, faktyczne zadłużenie za I półrocze do planowanych dochodów ogółem wynosi 35,77 % .

Do wyliczenia wskaźników wynikających z ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku w kolumnie „Wykonanie za I półrocze 2015 r.” ujęto dane planowane tzn. planowane dochody na koniec roku budżetowego i planowaną wartość spłat zadłużenia. Próba wyliczenia wskaźników na podstawie wykonanych dochodów za I półrocze 2015 roku i wykonanych spłat kredytów i pożyczek nie była współmierna i nie oddawała prawidłowej sytuacji finansowej Gminy Jednorożec na dzień 30.06.2015 r.

Relacja planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań do dochodów w każdym roku objętym wieloletnią prognozą finansową nie została przekroczona.

Spełnione zostają wskaźniki spłaty z art. 243 ustawy o finansach publicznych po uwzględnieniu art. 244 ustawy o finansach publicznych.

 

PRZEDSIĘWZIĘCIA ROK 2015

 

I . WYDATKI BIEŻĄCE:

 Programy, projekty lub zadania pozostałe

  • „Audyt wewnętrzny” – celem zadania jest przeprowadzenie audytu wewnętrznego w Urzędzie Gminy w Jednorożcu i jednostkach podległych. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2015 przez Urząd Gminy w Jednorożcu w łącznej kwocie 29.520,00 zł tj. w roku 2015 – 17.220,00 zł.  Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione  w kwocie 14.760,00 zł.
  • „Forum Sekretarzy” – celem zadania jest prowadzenie szkoleń. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2015-2018 przez Urząd Gminy w Jednorożcu w łącznej kwocie 7.920,00 zł tj. w roku 2015 – 1.980,00 zł.  Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione  w kwocie 990,00 zł.
  • „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej w Gminie Jednorożec” – Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2015 przez Urząd Gminy w Jednorożcu w łącznej kwocie 94.927,00 zł tj. w roku 2015 – 53.643,00 zł.  Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione  w kwocie 51.585,61 zł.
  • „Zakup energii elektrycznej” – celem zadania jest zakup energii elektrycznej do budynków komunalnych oraz do oświetlenia ulic z terenu Gminy Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2016 przez Urząd Gminy w Jednorożcu w łącznej kwocie 880.000,00 zł tj. w roku 2015 – 300.000,00 zł.  Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione  w kwocie 89.002,13 zł.
  • „Zakup i dostawa oleju napędowego” – celem zadania jest zakup i dostawa oleju napędowego przeznaczonego do pojazdów będących własnością Gminy Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2016 przez Urząd Gminy w Jednorożcu w łącznej kwocie 330.500,00 zł tj. w roku 2015 – 100.000,00 zł.  Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione  w kwocie 65.178,25 zł.
  • „Zakup i dostawa oleju opałowego” – celem zadania jest zakup i dostawa oleju opałowego przeznaczonego do budynków komunalnych Gminy Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2015-2016 przez Urząd Gminy w Jednorożcu w łącznej kwocie 195.000,00 zł tj. w roku 2015 – 85.000,00 zł.  Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione  w kwocie 56.385,90 zł.

 

II. WYDATKI MAJĄTKOWE

 

1. Programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3

  • Rozbudowa i remont targowiska stałego w Jednorożcu przy ul. Polnej” celem zadania jest rozwój lokalnej przedsiębiorczości poprzez rozbudowę i remont targowiska stałego przy ul. Polnej w miejscowości Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2015 w łącznej kwocie 1.017.129,05 zł, w tym na 2015 rok – 504.918,48 zł. Zadanie realizowane z udziałem środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 473.085,34 zł na roboty budowlane targowiska oraz nadzór inwestorski i autorski.
  • Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa” - celem zadania jest umożliwienie obsługi obywateli i przedsiębiorców drogą elektroniczną. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2012-2015 w łącznej kwocie 24.583,46 zł ze środków własnych tj. 2015 – 14.013,51 zł. Zadanie realizowane wspólnie z Województwem Mazowieckim w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały wykonane w pełnej wysokości.
  •  „Poprawa warunków edukacyjnych dzieci i młodzieży w Gminie Jednorożec” - celem zadania jest budowa hali widowiskowo-sportowej oraz modernizacja Szkoły Podstawowej w Jednorożcu i Publicznego Gimnazjum w Jednorożcu wraz z zagospodarowaniem terenu. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2008-2015 w łącznej kwocie 18.347.610,81 zł, w tym na 2015 rok – 10.098.055,89 zł. Zadanie realizowane z udziałem środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013, środków Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Starostwa Powiatowego w Przasnyszu. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały wykonane w kwocie 835.090,75 zł na roboty budowlane w szkole podstawowej w Jednorożcu, hali sportowej, zagospodarowanie terenu, nadzór autorski i inwestorski
  • Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu” - celem jest utworzenie baz danych zawierających informacje o sposobie zagospodarowania i przeznaczenia terenu Mazowsza. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2012-2015 w łącznej kwocie 12.889,55 zł ze środków własnych tj. 2015 – 3.018,16 zł. Zadanie realizowane wspólnie z Województwem Mazowieckim w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały wykonane w kwocie 2.464,67 zł.
  • Zwiększenie dostępności podstawowych usług komunalnych świadczonych przez Gminę Jednorożec” - celem zadania jest rozbudowa sieci kanalizacyjnej i wodociągowej w miejscowości Jednorożec i Stegna oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2013-2015 w łącznej kwocie 2.550.736,48 zł, w tym w 2015 roku – 429.762,22 zł. Zadanie dofinansowane środkami PROW. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 429.717,33 zł na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków, nadzór inwestorski.

 

 

 

 

2. Programy, projekty lub zadania pozostałe

  • Rozbudowa i remont targowiska stałego w Jednorożcu przy ul. Polnej” celem zadania jest rozwój lokalnej przedsiębiorczości poprzez rozbudowę i remont targowiska stałego przy ul. Polnej w miejscowości Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2015 kwocie 46.050,00 zł. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 46.048,72 zł na roboty budowlane na targowisku.
  •  „Rozbudowa remizy strażackiej w Jednorożcu z przeznaczeniem na działalność kulturalną” – celem zadania jest rozbudowa i remont remizy strażackiej dla potrzeb OSP w Jednorożcu oraz działalności kulturalnej w miejscowości Jednorożec i Stegna. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2015 w łącznej kwocie 885.959,72 zł, w tym w 2015 roku 600.000,00 zł. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 189.869,21 zł na materiały budowlane, projekt zamienny sposobu ogrzewania budynku, wykonanie dachu, kominów, montaż i dostawa stolarki okiennej i drzwiowej.
  • „Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w gminie Jednorożec” – celem zadania jest rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w gminie Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2014-2015 w łącznej kwocie 165.849,00 zł, w tym w 2015 roku 104.099,00 zł. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 23.506,90 zł na dokumentację projektową budowy sieci wodociągowo – kanalizacyjnej wraz z przyłączami w msc. Stegna, roboty budowlane sieci wodociągowej ul. Wrzosowa i Jaśminowa w msc. Stegna, sieci wodociągowej i kanalizacyjnej ul. Hallera w Jednorożcu.
  • „Włączenie systemu komunikacyjnego miejscowości Jednorożec, Stegna i Ulatowo-Pogorzel z wykorzystaniem przebudowanych w ramach ZPORR, RPOWM dróg powiatowych i gminnych – do regionalnej sieci transportowej w zakresie właściwym dla Gminy Jednorożec” - celem zadania jest przebudowa ulic w miejscowości Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2011-2015 w łącznej kwocie 1.924.413,39 zł, w tym w 2015 roku 908.941,00 zł. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 908.940,16 zł - przegrana sprawa sądowa dotycząca przebudowy ulic w Jednorożcu.

 

 

  • „Włączenie systemu komunikacyjnego miejscowości Jednorożec, Stegna, Ulatowo-Pogorzel i Drążdżewo Nowe z wykorzystaniem przebudowanych w ramach ZPORR, RPOWM, PROW dróg powiatowych i gminnych – do regionalnej sieci transportowej” - celem zadania jest modernizacja ulicy Długiej, Warszawskiej oraz budowa ronda w miejscowości Jednorożec. Przedsięwzięcie realizowane w latach 2011-2015 w łącznej kwocie 853.660,63 zł, w tym w 2015 roku 80.280,00 zł. Wydatki w I półroczu 2015 roku zostały poniesione w kwocie 80.245,33 zł na budowę linii napowietrznej i kablowej oświetlenia ronda, nadzór autorski.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 Załącznik Nr 1

     do Zarządzenia Nr 75/2015

     Wójta Gminy Jednorożec

z dnia 27 sierpnia 2015 roku

 

ZESTAWIENIE POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII EKONOMICZNYCH UJĘTYCH W WIELOLETNIEJ PROGNOZIE FINANSOWEJ ORAZ STOPIEŃ REALIZACJI

za I półrocze 2015 roku

 

 

Lp.

Wyszczególnienie

Prognoza na 2015 rok

Wykonanie za I półrocze 2015 roku

% wykonania

1

Dochody ogółem, z tego:

33.025.251,61

16.281.920,60

49,30

1.1

Dochody bieżące, w tym:

25.299.429,62

14.305.868,61

56,55

1.1.1

Dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych

1.678.183,00

752.878,00

44,86

1.1.2

Dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych

10.000,00

2.439,07

24,39

1.1.3

Podatki i opłaty w tym:

2.119.047,00

1.345.991,51

63,52

1.1.3.1

z podatku od nieruchomości

937.281,00

685.203,61

73,11

1.1.4

Z subwencji ogólnej

14.860.085,00

8.328.774,00

56,05

1.1.5

Z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące

5.365.139,62

3.112.885,26

58,02

1.2

Dochody majątkowe, w tym

7.725.821,99

1.976.051,99

25,58

1.2.1

Ze sprzedaży majątku

50.000,00

33.366,99

66,73

1.2.2

Z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje

7.675.821,99

1.942.685,00

25,31

2

Wydatki ogółem

35.540.851,72

15.330.967,66

43,14

2.1

Wydatki bieżące w tym:

21.718.821,46

11.686.702,54

53,81

2.1.1

Z tytułu poręczeń i gwarancji w tym:

0,00

0,00

0,00

2.1.1.1

Gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitów spłaty zobowiązań o którym mowa w art. 243 ustawy

0,00

0,00

0,00

2.1.2

Na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa.

0,00

0,00

0,00

2.1.3

Wydatki na obsługę długu w tym:

390.000,00

176.622,09

45,29

2.1.3.1

Odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy

380.000,00

166.622,09

43,85

2.1.3.1.1

Odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na krajowy)

0,00

0,00

0,00

2.1.3.1.2

Odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy

0,00

0,00

0,00

2.2

Wydatki majątkowe

13.822.030,26

3.644.265,12

26,37

3

Wynik budżetu

- 2.515.600,11

950.952,94

-

4

Przychody budżetu

4.428.627,48

2.821.664,75

63,71

4.1

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych w tym:

0,00

0,00

0,00

4.1.1

Na pokrycie deficytu budżetu

0,00

0,00

0,00

4.2

Wolne środki o których mowa w art.217 ust. 2 pkt 6 ustawy, w tym:

442.509,00

492.087,64

111,20

4.2.1

Na pokrycie deficytu budżetu

0,00

0,00

0,00

4.3

Kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych, w tym:

3.986.118,48

2.329.577,11

58,44

4.3.1

Na pokrycie deficytu budżetu

2.515.600,11

0,00

0,00

4.4

Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu, w tym:

0,00

0,00

0,00

4.4.1

Na pokrycie deficytu budżetu

0,00

0,00

0,00

5

Rozchody budżetu

1.913.027,37

644.348,45

33,68

5.1

Spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych, w tym:

1.913.027,37

644.348,45

33,68

5.1.1

Łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy

1.071.190,45

472.748,45

44,13

5.1.1.1

Kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy

1.071.190,45

472.748,45

44,13

5.1.1.2

Kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy

0,00

0,00

0,00

5.1.1.3

Kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy

0,00

0,00

0,00

5.2

Inne rozchody niezwiązane ze spłatą długu

0,00

0,00

0,00

6

Kwota długu

12.200.000,00

11.812.137,55

-

7

Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształconych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych

0,00

0,00

0,00

8.1

Różnica między dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi

3.580.608,16

2.619.166,07

73,15

8.2

Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi o wydatki

4.023.117,16

3.111.253,71

77,33

9.1

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jst i bez uwzględnienia ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok

6,94

6,94

-

9.2

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jst, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok

3,70

3,70

-

9.3

Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jst przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ustawy

0,00

0,00

0,00

9.4

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust 1 ustawy do dochodów, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jst oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok

3,70

3,70

-

9.5

Wskaźnik dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów budżetu, ustalony dla danego roku (wskaźnik jednoroczny)

10,99

10,99

-

9.6

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat

9,52

9,52

-

9.6.1

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat

10,03

10,03

-

9.7

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań, określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jst oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczanego w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy

TAK

TAK

-

9.7.1

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań, określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jst oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczanego w oparciu w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy

TAK

TAK

-

10

Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowej

0,00

0,00

0,00

10.1

Spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych

0,00

0,00

0,00

11.1

Wydatki bieżące na wynagrodzenia i składki od nich naliczane

10.204.850,86

5.311.365,66

52,05

11.2

Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego

1.755.568,00

1.079.101,75

61,47

11.3

Wydatki objęte limitem art.226 ust. 3 pkt 4 ustawy, w tym:

13.346.981,26

3.280.883,81

24,58

11.3.1

bieżące

557.843,00

277.901,89

49,82

11.3.2

majątkowe

12.789.138,26

3.002.981,92

23,48

11.4

Wydatki inwestycyjne kontynuowane

12.772.106,59

2.986.503,74

23,38

11.5

Nowe wydatki inwestycyjne

1.032.892,00

641.283,20

62,09

11.6

Wydatki majątkowe w formie dotacji

17.031,67

16.478,18

96,75

12.1

Dochody bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy, w tym:

28.493,13

6.203,70

21,77

12.1.1

środki określone w art. 5 ust 1 pkt 2 ustawy, w tym:

28.493,13

6.203,70

21,77

12.1.1.

środki określone w art. 5 ust 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania

28.493,13

6.203,70

21,77

12.2

Dochody majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy, w tym:

5.775.821,99

1.942.685,00

33,63

12.2.1

środki określone w art. 5 ust 1 pkt 2 ustawy, w tym:

5.768.821,99

1.937.197,00

33,58

12.2.1.1

środki określone w art. 5 ust 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania

5.768.821,99

1.937.197,00

33,58

12.3

Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy, w tym:

19.752,30

2.945,85

14,91

12.3.1

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust 1 pkt 2 ustawy, w tym

15.289,45

0,00

0,00

12.3.2

Wydatki bieżące na realizacje programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

15.289,45

0,00

0,00

12.4

Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy, w tym:

11.775.275,26

2.380.083,90

20,21

12.4.1

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust 1 pkt 2 ustawy, w tym

3.589.631,56

976.900,17

27,21

12.4.2

Wydatki majątkowe na realizacje programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

3.589.631,56

976.900,17

27,21

12.5

Wydatki na wkład krajowy w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami, w tym:

8.190.106,55

1.406.129,58

17,17

12.5.1

W związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

8.190.106,55

1.406.129,58

17,17

12.6

Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym:

7.764.274,88

1.011.283,58

13,02

12.6.1

W związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

7.764.274,88

1.011.283,58

13,02

12.7

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji papierów wartościowych powstające z związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami, w tym:

286.118,48

277.119,11

96,85

12.7.1

W związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

286.118,48

277.119,11

96,85

12.8

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji papierów wartościowych powstające w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy , w tym:

286.118,48

277.119,11

96,85

12.8.1

W związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

286.118,48

277.119,11

96,85

13.1

kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jst zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych samodzielnych zakładach opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

13.2

Dochody budżetowe z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa, o której mowa w art. 196 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013, poz.217, z późn. zm.)

0,00

0,00

0,00

13.3

Wysokość zobowiązań podlegających umorzeniu, o którym mowa w art. 190 ustawy o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

13.4

Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

13.5

Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej likwidowanego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

13.6

Wydatki na spłatę zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przejętych do końca 2011 r. na podstawie przepisów o zakładach opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

13.7

Wydatki bieżące na pokrycie ujemnego wyniku finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

14.1

Spłaty rat kapitałowych oraz wykup papierów wartościowych, o których mowa w pkt. 5.1., wynikające wyłącznie z tytułu zobowiązań już zaciągniętych

1.904.028,00

644.348,45

33,84

14.2

Kwota długu, którego planowana spłata dokona się z wydatków budżetu

0,00

0,00

0,00

14.3

Wydatki zmniejszające dług, w tym:

1.081.455,06

1.081.455,06

100,00

14.3.1

spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3

1.081.455,06

1.081.455,06

100,00

14.3.2

związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych w państwowy dług publiczny

0,00

0,00

0,00

14.3.3

wpłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji

0,00

0,00

0,00

14.4

Wynik na operacjach niekasowych wpływających na kwotę długu (m.in umorzenia, różnice kursowe)

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 75/2015

Wójta Gminy Jednorożec

z dnia 27 sierpnia 2015 roku

 

ZESTAWIENIE PLANOWANYCH I WYKONANYCH WYDATKÓW NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA W I PÓŁROCZU 2015 ROKU

 

 

Nazwa zadania

Plan

na 2015 r.

Wykonanie

za I półrocze 2015 r.

%

realizacji

 

Wydatki bieżące

 

Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe

 

Audyt wewnętrzny

17.220,00

14.760,00

85,71

Forum Sekretarzy

1.980,00

990,00

50,00

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej w Gminie Jednorożec

53.643,00

51.585,61

96,16

Zakup energii elektrycznej

300.000,00

89.002,13

29,67

Zakup i dostawa oleju napędowego

100.000,00

65.178,25

65,18

Zakup i dostawa oleju opałowego

85.000,00

56.385,90

66,34

 

Razem

557.843,00

277.901,89

49,82

 

Ogółem wydatki bieżące

557.843,00

277.901,89

49,82

 

Wydatki majątkowe

 

Programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3

 

Rozbudowa i remont targowiska stałego w Jednorożcu przy ul. Polnej

504.918,48

473.085,34

93,70

Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa

14.013,51

14.013,51

100,00

Poprawa warunków edukacyjnych dzieci i młodzieży w Gminie Jednorożec

10.098.055,89

835.090,75

8,27

Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu

3.018,16

2.464,67

81,66

Zwiększenie dostępności podstawowych usług komunalnych świadczonych przez Gminę Jednorożec

429.762,22

429.717,33

99,99

 

 

Razem

11.049.768,26

1.754.371,60

15,88

 

Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe

 

Rozbudowa i remont targowiska stałego w Jednorożcu przy ul. Polnej

46.050,00

46.048,72

100,00

Rozbudowa remizy strażackiej w Jednorożcu z przeznaczeniem na działalność kulturalną

600.000,00

189.869,21

31,64

Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w gminie Jednorożec

104.099,00

23.506,90

22,58

Włączenie systemu komunikacyjnego miejscowości Jednorożec, Stegna i Ulatowo-Pogorzel z wykorzystaniem przebudowanych w ramach ZPORR, RPOWM dróg powiatowych i gminnych – do regionalnej sieci transportowej w zakresie właściwym dla Gminy Jednorożec

908.941,00

908.940,16

100,00

Włączenie systemu komunikacyjnego miejscowości Jednorożec, Stegna, Ulatowo-Pogorzel i Drążdżewo Nowe z wykorzystaniem przebudowanych w ramach ZPORR, RPOWM, PROW dróg powiatowych i gminnych – do regionalnej sieci transportowej

80.280,00

80.245,33

99,96

Razem

1.739.370,00

1.248.610,32

71,79

 

 

 

 

Ogółem wydatki majątkowe

12.789.138,26

3.002.981,92

23,48

 

 

Ogółem :

13.346.981,26

3.280.883,81

24,58

 

Podmiot publikującyUrząd Gminy w Jednorożcu
Wytworzył2015-08-27 15:22
Publikujący Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2015-08-27 15:22
Modyfikacja Krzysztof Nizielski - Administrator BIP 2015-09-11 07:39
Urząd Gminy w Jednorożcuul. Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec tel. (29) 751-70-30 email: gmina@jednorozec.pl


Wygenerowano: 23 listopada 2024r. 15:30:01
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.