Jesteś tutaj:
72/2016
Zarządzenie Nr 72 /2016
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 15 września 2016 r.
w sprawie zmiany „Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu”
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ) Wójt Gminy Jednorożec zarządza, co następuje:
Wójta Gminy Jednorożec
z dnia 15 września 2016 r.
w sprawie zmiany „Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu”
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ) Wójt Gminy Jednorożec zarządza, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Jednorożcu stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 29/2015 (z późn. zm.) Wójta Gminy Jednorożec z dnia 16 marca 2015 r. wprowadza się następujące zmiany:
- W rozdziale IV Ogólne zasady funkcjonowania i struktura organizacyjna Urzędu § 17 ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
- kierownik Zespołu,
- stanowisko prac ds. egzekucji należności komunalnych i melioracji,
- stanowisko pracy ds. rozliczeń opłat komunalnych,
- stanowisko pracy ds. rozliczeń finansowych,
- stanowisko pracy ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej,
- stanowiska pomocnicze i obsługi (stałe):
- pomoc administracyjna ds. komunalnych,
- dział wodociągów i kanalizacji:
- konserwator wodociągu wiejskiego – 2 etaty,
- dział transportu:
- kierowca autobusu – 1 etat,
- kierowca samochodu ciężarowego – 3 etaty,
- inkasent opłat lokalnych – 1 etat,
- opiekunka dzieci w drodze do szkoły - 1 etat,
- kierowca – konserwator OSP – 2,35 etatu,
- robotnik gospodarczy – 6 etatów,
- rzemieślnik wykwalifikowany-elektromonter – 1 etat,
- sprzątaczka – 2 etaty,
- pomoc administracyjna ds. obsługi administracyjnej – doraźnie”.
2.W rozdziale IV Ogólne zasady funkcjonowania i struktura organizacyjna Urzędu w § 17 ust. 1 dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„§ 17 ust. 1 pkt 9 Doradca Wójta (DOW)”.
3.W rozdziale VI Zadania i kompetencje poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu w § 26 dodaje się ustęp 9 w brzmieniu:
„§ 26 ust. 9. Do zadań i kompetencji Doradcy Wójta Gminy Jednorożec należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów strategii działania i wdrażanie rozwiązań systemowych służących optymalizacji realizacji zadań publicznych Gminy;
2) sporządzanie opinii i doradztwo w zakresie projektów aktów prawnych opracowywanych przez komórki organizacyjne Urzędu Gminy i gminne jednostki organizacyjne;
3) opracowanie założeń i koordynacja jednolitej polityki informacyjnej urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych;
4) monitorowanie zagrożeń i opracowywanie działań naprawczych w procesie wykonywania zadań publicznych Gminy;
5) opracowywanie i przedkładanie Wójtowi Gminy Jednorożec analiz i ekspertyz oraz projektów dokumentów strategicznych i programowych o zasięgu gminnym i ponadgminnym, określających działania organów Gminy w zakresie rozwoju:
a) aktywności gospodarczej,
b) innowacji i przedsiębiorczości, na terenie Gminy.
6) opracowywanie informacji o źródłach i sposobach finansowania działań organów Gminy, o których mowa w pkt 5,
7) przygotowywanie informacji o pracy organów Gminy, Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych, przeznaczonych dla środków publicznego przekazu, a w szczególności do publikacji na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz podmiotowej stronie Urzędu Gminy w BIP;
8) zamieszczanie w prasie lokalnej, regionalnej lub ogólnopolskiej oraz na antenie telewizyjnej i radiowej ogłoszeń i obwieszczeń koniecznych dla realizacji zadań publicznych organów Gminy oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie;
9) prowadzenie postępowań o udostępnienie informacji publicznej znajdującej się w posiadaniu Urzędu Gminy, w tym wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie jej udostępnienia lub umorzeniu postępowania w trybie określonym w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
10) prowadzenie monitoringu rozpowszechnianych w prasie, radiu, telewizji oraz w sieci Internet informacji o działalności organów Gminy;
11) opracowywanie i kierowanie do środków publicznego przekazu:
a) uzupełnień,
b) sprostowań,
c) polemik,
d) wyjaśnień,
w odniesieniu do publikowanych w tych środkach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym lub zawierających błędną jego interpretację;
- zapewnienie koordynacji w zakresie spraw dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych, w szczególności pochodzących z Funduszy Strukturalnych;
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz właściwej obsługi klientów poprzez koordynowanie działań i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta niezastrzeżone dla Przewodniczącego Rady Gminy oraz Rady Gminy;
- opracowywanie projektów statutów, zarządzeń, regulaminów, uchwał, upoważnień, pełnomocnictw jak również ich aktualizowanie;
- sporządzanie informacji z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami Rady Gminy oraz informacji rocznej;
- przygotowywanie propozycji szczegółowego sposobu przeprowadzenia służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę, w porozumieniu z kierownikami komórek Referatów/Zespołów;
- przygotowywanie projektów publicznych ogłoszeń i koordynowanie spraw naboru na wolne stanowiska urzędnicze;
- przygotowywanie okresowych ocen kierowników i pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy;
- dokonywanie ocen prawidłowości merytorycznej faktur, rachunków, delegacji służbowych Kierowników i pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy, oraz zatwierdzanie dokumentów do wypłaty;
- rozpatrywanie skarg na kierowników referatu oraz pozostałych pracowników Urzędu;
§ 2.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jednorożcu pt. „Schemat struktury organizacyjnej Urzędu Gminy w Jednorożcu‘’ otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Krzysztof Stancel /-/
Wójt Gminy Jednorożec
Załączniki:
Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar |
---|---|---|
Załącznik nr 1 | 353080 |